Gott nytt år!

2010 är inget lätt år att sammanfatta, jag trodde att 2009 var det bästa året jag varit med om, eftersom det var året då jag tog studenten, men oj så fel man kan ha! 2010 var ett episkt år, tiden i Frankrike var fantastisk, sommaren var underbar, nordamerikaresan mäktig och hösten på Uppsala universitet har varit jätterolig. Kort sagt har jag haft ett mycket bra år.

Jag snor härmed en lista från Camilla och Agnes blogg, thereisnoroomforlosers.blogg.se

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, massa saker, började på universitetet, flyttade hemifrån...

2. Höll du något av dina nyårslöften?
Haha, jag kommer inte ens ihåg om jag gav mig själv några löften, så antagligen inte.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, flera stycken faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, tvärr.

5. Vilka länder besökte du?
Frankrike, USA, Kanada.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Mja, saknade är väl att ta i, men hoppas kan man ju alltid göra ;)

7. Vilka datum kommer du alltid att minnas?
15 januari, 18 januari, 26 maj, 5 augusti, 25 augusti, 13 november, 11 december.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Frankrikeresan, min nordamerikatripp, alla fantastiska människor jag träffat i Uppsala.

9. Vilket var ditt största misstag?
Jag vet faktiskt inte, inte för att jag inte gör misstag, men jag kommer inte på något nu.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Helt klart mina resor, och så kanske lite av den shopping jag gjorde i saterna :P

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen hyra och mat, men jag vill säga resor också =)

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Alla olika personer jag träffat som gjort mitt år så episkt!

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har faktiskt varit ovanligt frisk, knappt ens förkyld.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Pocket full och sunshune - Natasha Bedingfield
California Gurls - Katie Perry
Dancing on my own - Robyn
Alors on danse -  Stromae

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Mycket, mycket bättre!

16. Finns det något du önskar du lagt mer tid på?
Det skulle nog vara pianospelande i så fall, eller träning kanske?

17. Finns det något du borde lagt mindre tid på?
Pain au lait-frossa kanske....

18. Hur var din jul?
Bra, mys med familjen, julmat, kalle, Karl-Bertil Jonsson, som bara blir bättre varje år :)

19. Blev du kär?
Jag tror faktiskt inte det.

20. Vilket program har varit det bästa på TV?
Ung och bortskämd!!

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, jag hatar väldigt lite saker. Nästan inga alls.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Hmm... så svårt att komma ihåg vad man läst, men Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann var bra. Likaså Kafka på stranden. Så kanske någon av dem.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckg?
Oskar Linnros, Daniel Adams-Ray, Melissa Horn, Robyn.

24. Önskade du dig något som du fick?
Jadå, en extern hårddisk, örhängen och massa annat fint!

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Jadå, men det är ingen fara, önskelistor är ju önskningar, man kan ju inte få allt man önskar sig!

26. Vilken var årets bästa film?
Inception, Valentines Day, My own love song, Harry Potter....

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var i Virginia med Susannah. På morgonen fick jag ett paket, sedan skakade jag hand med Virginias svar på Arnold Schwarzenegger i kyrkan. Efter det åkte vi til YMCA där vi gymmade och badade i poolen. När vi kom hem åt vi tårta och packade våra väskor för färd mot Washington DC. Epic!

28. Vilka var de bästa människorna du träffade?
Det går ju inte att säga, jag har antagligen slagit rekord i att träffa många människor detta år! Men hela mitt gäng i Frankrike är fantastiska och Uppsalafolket också!

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
För att citera en fransos: "Très suédois!" kanske?

30. Vad fick dig att må bra?
Vetskapen om att jag klarar mig själv =)

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Chad Michael Murray!

32. Vem saknade du?
Familj och vänner när jag var borta, Frankrike när jag kom hem.

33. Vilken var din bästa månad?
Äh det går ju inte att säga, hela året!!

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Tjaa.... det finns ju alltid sådana saker, men ingenting jag ångrar.

35. Hur kommer 2011 att skila sig från 2010?
Jag ska läsa franska i vår på universitetet för första gången, Karro och jag kommer bo närmare varandra än någonsin (förutom när vi delade säng i en sjöbod, men det räknas inte), Camilla tar studenten, Astrid fyller 11, tja, massa saker helt enkelt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0