Hej världen, jag lever!

Och jag bor i Uppsala, om ni inte redan visste det :) I går var det språkvetarpubrunda, det var vi inte ensamma om att hävda. Lärarna (som är typ 500 stycken, jag överdriver inte) hade också det. Och läkarna. Dock lät lärarna mest. Varenda bar de kom in i sjöng de "när pedagog marcherar in" i melodin "oh when the saints go marching in". Låten satte sig på hjärnan efter ett par genomsjungningar, och de var överrallt. Nollningar i all ära, men det blev något tjatigt när man hörde den låten för 50:de gången och någon frågade mig efter mina tvättrådslappar på kläderna. De hade poängjakt som går ut på att man ska göra sådana saker, sjunga allsång med främlingar, be om tvättrådslappar från främlingars kläder, gå skottkärra inne på en nation och så vidare. Underhållande första gången, tjatigt tionde gången. Men vi hade kul ändå!

Vi introducerade språkvetarsången för alla, vilket blev en succé, efter 4 pubar drog vi till Norrlands nation där det var klubb. Vi dansade gärnet tills de stängde vid 1 och sedan var det hem och nanna kudden. Idag har jag inte föreläsning förrän klockan 14 så jag kunde sova.

Innan pubrundan igår hade jag föreläsning i 4 timmar om fonetik och fonologi. Jag har fått lära mig massa termer för saker jag inte ens visste att man hade termer för. Men kul var det, föreläsaren var bra och engagerad vilket gjorde att man stod ut i 4 timmar. Rasterna gjorde väl sitt till också. Nu väntar jag på att köket ska bli lite ledigt så att jag kan gå och värma min matlåda och koka lite pasta. Sedan ska jag möta en tvåa i skolan. Jag ska köpa en av hans gamla böcker, najs!

En bild på de taggade lärarstudenterna får avsluta. Ajöss!

 

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0