City-mail!

WOHO! Jag fick jobbet på city-mail, så nu är jag officiellt brevbärare! Jag började jobba i torsdags 07.00 i Vasastan, vilket innebar uppstigning typ 5 för min del... inte så kul när man är van vid långa härliga sovmornar, men vad gör man inte för att jobba? I vilket fall som helst kändes det riktgit bra efter första dagen. Till skillnad från jobbet på Sportex så känns det faktiskt som jag har en sportslig chans att lära mig allt jag behöver lära mig, vilket är fantastiskt. Jag jobbade torsdag och fredag förra veckan och nu tror jag att jag ska jobba hela denna vecka, men vi får väl se vad chefen säger.

Idag gick jag ett distrikt själv för första gången, tidigare har Sandberg, min upplärare, gått med mig, inte i samma uppgång men i närheten, men idag var jag helt själv, och jag klarade det! I alla fall till slut =)

I helgen var jag ääääntligen ute och seglade, det var nästan ett år sedan sist, eftersom jag lyckats pricka in att jobba varenda gång familjen bestämt sig för att åka ut och segla. Men nu så fick jag äntligen min efterlängtade tur ut på sjön, och det var härligt!

Här kommer lite bilder.



Vår fina båt, vi seglade hela tiden, utom när vi låg på Ekholmen och åt lunch såklart. Det var härliga vindar!



Det syns kanske lite, men det lutade i alla fall rätt mycket, och blåste upp emot 12 m/s i byarna :D


Oh jä!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Miriam

Awesome, Amanda, awesome!

you make me happy, when skies are graaaay! dundunduuuun!:D <---- du vet, den där låten. XD



Naajs med brevbärare! Funderade på att söka till citymail också, tre av mina bröder gjorde det efter gymnasiet.;)

2009-09-05 @ 13:43:31
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0