Nu blir jag lite sur

Igår skrev jag två blogginlägg. Men bara ett publicerades. Det andra sparades i utkast, men inte ens hälften av det jag skrivits sparades. Och nu kom jag såklart inte på vad jag hade skrivit för intelligenta saker. Sånt gör mig lite sur. Men bara lite.

I lördags skickade jag in min ansökan till "Université Lumière Lyon 2" i Lyon. Om allt går vägen åker jag iväg i januari. Det enda jag egentligen behöver fixa nu är boende. Sedan är det bara att vänta, och hålla tummarna. Jag hoppas verkligen att jag inte skickade in min ansökan för sent! Jag bör kanske tillägga att de kör på systemet "först till kvarn..." vilket gör mig lite nervös. Men, sista ansökningsdag är inte förrän 4 november, så förhoppningsvis gick det vägen.

Det enda lilla problemet var att de ville ha en summa pengar för administrativa kostnader. "Jaha" tänker ni nu, "men det är väl bara att betala via internet och använda sig av deras kontonummer?". Nej, så är det inte. Vi är i Frankrike. Där är man lite efter i utvecklingen. I Frankrike använder man sig nämligen fortfarande av checkar. Just det, checkar. Jag vet knappt hur en check fungerar. Jag har aldrig sett en check. När jag läste detta ringde jag till SEB, min bank. Där fick jag veta att de kunde fixa en sådan check till mig, mot en betalning på 200 kronor. Usch, då tänkte jag, men insåg att jag inte hade så mycket till val. Sedan åkte mina föräldrar iväg till en 50-årsfest där pappa träffade sin gamla kompis Pieter. Pieter har ett hus i Frankrike som han ofta brukar besöka. Eftersom han är där så mycket så har han franska checkar. När han fick höra om mitt lilla problem erbjöd han sig att hjälpa mig, och skriva ut en check åt mig. Yippi! Problemet löst! Nu ska han posta den på onsdag när han kommer till Frankrike, så checken och mitt brev borde komma fram ungefär samtidigt. Tack Pieter!

Nu är det ganska sent, så jag ska krypa ner i min varma, sköna säng. I morgon ska jag träffa Elias, för jag är ledig! På kvällen ska jag på standup. Det blir kul!

Later!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0