Jag är glad!

Det nästan spritter i mig. Jag har en såndär lyckokänsla i kroppen. Det är härligt! Anledningen är egentligen att det börjar ordna upp sig så smått med hela "åka-till-Frankrike-"projektet. Det känns i alla fall så nu. Jag har fyllt i min ansökan, kopierat mina gymnasiebetyg (översatta till engelska), beställt uppgifter ur folkbokföringen (på engelska) och nästan fixat resultat från tester i franska (med internationell jämförbarhet). Det känns i alla fall som att jag har koll på läget, vilket är riktigt skönt. Jag kan egentligen inte göra så mycket mer förrän på måndag när jag förhoppningsvis får svar på två av mina sista frågor. Tänk om det faktiskt blir av! Fasiken vad kul det skulle vara! Men, jag vågar fortfarande inte hoppas för mycket. Bara lite.

Idag fyller min pappa år. Det firade vi i morse med skönsång (eller inte) och paket. Ikväll kommer farfar hit på middag, och jag och Astrid har bakat kladdkaka dagen till ära! Jag gav honom en svart grytvante som jag sytt ett guldankare på. Det blev lite roligare då, tyckte jag.

Annars har inte så mycket hänt i mitt liv. Jag träffade Jennifer i torsdags och igår bjöd jag in migsjälv hos Jenny. Det var riktigt mysigt! Vi såg bland annat på 80-talsfilmen "girls just want to have fun" med Sarah Jessica Parker i huvudrollen. Den var väldigt bra, tycker jag. En riktig må-bra film! Rekommenderas varmt till er som ännu inte sett denna fantastiska film!

Nu ska jag städa mitt rum och lyssna på Fleet Foxes. Här kommer en av deras låtar! Ignorera videon och lyssna bara på musiken. Det är riktigt bra!

 

Later!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0