Träningsvärk?

Haha! Igår var Karro här och vi spelade wii sports. Det är inte direkt jobbigt. Man rör lite på armarna bara. Trots det har jag lyckats få träningsverk i hela axelpartiet och i skuldrorna! Det löjliga är att jag inte får det av att dela ut post. Jaja, jag antar att jag hittade några nya, spännande muskler igår...

Helgen har varit toppen, verkligen! Det känns återigen som jag börjar få lite koll på läget. I fredags hade jag det inte, men nu känns det bättre. Jag har hittat tillbaka till mitt nya, gamla vanliga jag. Anledningen till detta är att jag pratade med mina föräldrar igår. Tänk att allt plötsligt känns lättare när man pratat med dem. I alla fall så drog jag iväg ett mail till Frankrike i hopp om att få betala mina hyror i förskott och slippa en massa onödigt papperstrassel. Grejen är nämligen att för att få söka det boende jag nu är inne på så måste man ha en "garant" som intygar att jag ska betala mina hyror. Det kan jag köpa. Men sedan vill de även ha:

- "livret de famille" som är någon slags familjebok där uppgifter om äktenskap, gemensamma barn etc står. Oftast brukar sådana lämnas över vid giftemål. (Vart får man tag på en sådan?)
- Kopia på pass
- Kopia på de tre senaste lönespecifikationerna
- Skattesedel
- Kommunalskattebevis (?)
- Kontobevis

Plus ett intyg (på franska, givetvis) som arbetsgivaren till en av mina föräldrar ska skriva på och på så sätt intyga att han eller hon arbetar hos dem.

Dessa papper vill de alltså ha från båda mina föräldrar. Trots att jag är myndig. Är det inte lite galet? Eva-Stina nämde att det krävs fler papper för att jag ska få ett studentrum i Frankrike, än vad det gör vid en adoption. Det fick mig att se något slags perspektiv på saker och ting.

Nu håller jag tummarna för att lägenheten är fin, att de fortfarande har rum kvar, och att jag kan betala i förskott så att jag slipper ha en "garant". Phu. Det är inte lätt att försöka åka utan organisation till Frankrike. Även om de är med i EU.

Klart slut!
//Amanda

PS, förlåt för det tråkiga inlägget, men det var dehär sakerna som snurrade i min skalle.

Kommentarer
Postat av: Miriam

ohmygod!O__O

2009-11-23 @ 19:50:06
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0