Ledig? not

Här gick jag omkring och trodde att veckan skulle bli lugn och skön med jobb endast onsdag, torsdag, fredag, och start klockan 8 på morgonen i stället för 7. Tänk så fel man kan ha. I måndags klockan 07.05 ringde Johan och väckte mig. Halv nio var jag på jobbet. Måndagen var OK, jag stämplade ut vid tre tror jag. Det visade sig att två var sjuka så även i tisdags jobbade jag, från 7 till lite över 4. Att dömma av postberget som kom in igår skulle inte morgondagen bli någon rolig historia. Det blev den inte heller. Sju kom jag till jobbet. Halv fem stämplade jag ut. I morgon och på fredag börjar jag också sju. Och jag ber en liten bön om att jag får komma hem på fredag, men säker är jag inte. Postberget som tornar upp sig på postnummer 29 är nämligen stort. Och det är där jag ska dela på fredag. Dessutom kommer svd bostad. Det kan bli en lång fredag.

Någonting kul som har hänt är i alla fall att jag stötte på min syssling Sigrid igår när jag var på väg till tåget. Jag har inte träffat henne på mer än ett år eftersom hon var i USA fram till juli. Det var verkligen jättekul att träffa henne igen. Förhoppningsvis tycker hennes föräldrar att det är en bra idé som vi kom på: att träffas och dricka glögg tillsammans!

På tåget senare den kvällen träffade jag Miriam (hennes namn är en länk till hennes fantastiska blogg). Hon skulle träna i Slottshallen. Tänk vad man kan ha tur ibland och träffa människor när man minst anar det!

Later!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0