Ibland är jag paranoid

Eller, paranoid är kanske fel ord, men i brist på andra använder jag det. Ibland får jag nämligen för mig saker som är ganska osannolika. Som att kompisar inte tycker om mig, fast jag vet, innerst inne att de gör det. Jag tror att det har och göra med att jag hade en period i högstadiet när jag var "utfryst". Jag vet inte riktigt hur jag ska kalla det, men jag trivdes inte överdrivet bra i min klass. Mängder av skitsnack bakom varandras ryggar ledde till att jag till slut fick för mig att många av mina vänner inte tyckte om mig längre. Ett visst mått av sanning låg i detta antagande, jag var antagligen inte världens roligaste människa just då, men mycket var bara ett resultat av dålig självkänsla och skitsnack. I vilket fall som helst så är jag över hela den historien nu, men tydligen spökar vissa delar fortfarande ibland. Jag är ju å andra sidan medveten om det nu, vilket alltid är en fördel.

Detta är ett extremt konstigt inlägg, jag vet. Inte mycket går att förstå, men jag har ingen lust att omformulera mig. Inte nu i alla fall. Men några av er har kanske förstått anledningen till mitt ibland konstiga beteende.

Från en sak till en annan; jag har haft en jättebra helg! I fredags hade jag och Jennifer äntligen vår efterlängtade (i alla fall från min sida) idolkväll. Vi stängde in oss på Robins rum med en skål pop-corn, lite godis och bara njöt av programmet. Mina personliga favoriter är Erik och Tove. Framförallt Erik. Ni som inte ser på Idol måste faktiskt se detta

 

Jag ryser, på riktigt!

 

I lördags träffade jag Karro, Miriam och Filippa som ääääntligen är hemma från lumpen! Vi umgicks, lagade mat, åt mat, åt efterrätt, spelade guitarhero och bara hade det allmänt mys. Det var väldans trevligt! Jag hade även ett taxi-uppdrag åt mina föräldrar som skulle till typ Kungsängen. Jag är stolt över mig själv för att jag lyckades hitta hem därifrån sedan =)

 

I söndags var det som bekant fars dag. Det firades med att se på high school musical på Göta Lejon med Kevin Borg i huvudrollen. Under stora delar av musikalen tyckte jag att jag kände igen hon som spelade Gabriella. Camilla kände likadant, och när första akten var slut kom hon på det. Det var ju Caroline som sökte till idol 2005 men som var för mycket musikal! Nu vet jag att alla inte är lika nördiga som jag, men tyvärr kan jag inte hitta det klippet. Duktig var hon i alla fall!

 

Efter musikalen bar det av hem till farfar där vi åt middag. Det var jättegott och det var nog länge sedan jag var så proppmätt som jag var då. Helt sjukt! Som tur var blev det lite över, så jag fick matlåda. Egentlien var det tänkt att jag skulle vara ledig idag, men klockan 10 över sju ringde mobilen och Johan sa glatt "Gomorron, vill du jobba idag?" Så då var det bara att pallra sig upp och iväg till breven. Men det var en ganska lugn dag.

 

Nu ska jag göra någonting vettigt i stället!

Later!

//Amanda


Kommentarer
Postat av: Miriam



Äh, lite osäkerhet kan man aldrig klandra någon för, det är ett mänskligt drag. Du är Amanda, och du är världsbäst! :)

2009-11-10 @ 22:41:19
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0