Dödens vecka

Det är ungefär en sådan vecka jag har överlevt nu. Jag är stolt över migsjälv. I onsdags var nog den värsta utdelningsdagen jag någonsin varit med om.

Det kom mängder av post. Både Åhléns-kataloger, NK-kataloger och nått djäkla comhem-utskick. Jag hade 300 kilo post att dela ut på Kungstensgatan, Observatoriegatan och Upplandsgatan. Det var inte kul. Det började helt ok. När posten i cykeln tog slut första gången insåg jag att jag skickat iväg mina buntlådor (jag fick inte plats med allt i cykeln, så jag var tvungen att skicka 19 lådor till ett ställe) insåg jag att jag skickat dem i fel ordning. De åtta lådor som kommit innehöll den post som jag skulle dela ut sist. Jaha, tänkte jag och började dela ut distriktet baklänges i stället. Det regnade. Det blev mörkt. Postberget bara växte. Jag blev blötare och blötare. När klockan var 17.18 var jag nära på att ge upp. Då hade jag jobbat sedan sju på morgonen, jag hade delat ut post sedan två. Då fick jag ett SMS från Karro. "Bara 2 dagar kvar av dödens vecka. Jag hejar på dig :)". Det lyste upp min dag och jag fortsatte. Jag vet inte hur, men på  något sätt lyckades jag få ut all post till halv 7, som var deadlinen för dagen. Blöt, kall och hungrig kom jag in efter 4,5 timmar ute i regnet. Jag var ändå lite stolt över migsjälv.

Så såg min onsdag ut. Resten av veckan var inte riktigt lika illa, men det var mycket post och det var tugnt. Nu är det i alla fall helg och det är awesome! I fredags glodde jag och Jennifer på idol, myspys. Igår var jag hemma hos Karin. Vi kollade på "Dumpa honom", en amerikans komedi som faktikst var bra. En "må-bra" film. Sen snackade vi massa hemlisar också ;)

Näe, nu ska jag kila. Förlåt för bloggtorkan. Till mitt försvar kan jag säga att datorn har inte varit påslagen sedan i måndags. Så trött har jag varit på kvällarna i veckan. Jag hoppas att nästa vecka inte blir likadan!

Klart slut!
//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0