Latlördag

The Taste, som stället jag var på igår hette (kommer verkligen inte ihåg om jag skrev det, och jag orkar inte kolla..) var riktigt bra! Vi kom dit vid 10, vilket man nästan måste göra för att vara säker på att få komma in. I alla fall så bitchade sig dörrvakterna för att vi var så många, typ 15-20 pers, och för att vi inte var 19. Dock hade vi ju anmält oss via facebook, där det stod att åldersgränsen var 18, så vi fick komma in. Väl inne var det fortfarande restaurang, och vi fick höra att DJ:n skulle komma vid 11, så vi satte oss ned, pratade och köpte någonting att äta/dricka. Det var ganska mysigt att bara sitta och prata där, medan alla 30+ började försvinna och 18-åringar strömma in. En av de första riktiga låtarna som DJ:n spelade (som alltså inte var söndermixade...) var "Save tonight", vilket verkligen fick igång mig. Efter det rullade det bara på, ibland var det någon dålig låt så att man kunde vila fötterna.... Det som var så bra var att låtarna var väldigt, väldigt blandade. Kort sagt hade vi en riktigt lyckad kväll ute!

Idag har jag verkligen inte gjort mycket. Jag har pulat med min iPod, fixat lite projektarbete och sovit... men det var skönt! Angående projektet, som är något slags hat-kärleksprojekt så pratade jag med min handledare igår. Hon var jättenöjd med mig, och sa att vi kan avsluta detta i mars. Jag vill bli av med det, så nu ska jag se till att jobba på ordentligt och bli klar någon gång.

Nog om skolan, det är liksom inte tillräckligt att största delen av dagarna går åt att vara där, när resten av dagarna spenderas antingen tänkandes på skolarbete, eller försöka undvika att göra det...Hur ska det gå när jag inte längre har skolan i mitt liv? Det låter helfånigt, jag vet, men skolan är en stor del av mitt liv, och om ni som läser detta tänker efter, så har ni säkert träffat de allra flesta av era vänner genom skolan, och, som jag sa, så tillbringar vi sjuka mängder tid i skolan. Det enda vi gör mer än att gå i skolan (när det inte är lov, såklart) är att sova....

På tal om att sova så börjar det kanske bli dags för det nu... god natt!

À bientôt!
//Amanda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0