Leeedig!

Idag har jag varit ledig. Eller, ja inte ledig som i semester utan ledig som i att jag inte behövdes på jobbet idag. Men det var så skönt! Jag sov till typ halv 10, gick upp, åt frukost och satt sedan kvar vid bordet och läste pc-tidningen som låg framme. Den är riktigt spännande, faktiskt! Sedan har jag läst lite, kollat upp vad jag ska laga för smaskigt till middag, det blir torsk i ugn, här kan ni se receptet. Torsken kommer för övrigt från Traena, och det är jag som dragit upp den, med mina egna händer. Det ni!

När jag hittat ett recept jag ville laga så insåg jag att några ingredienser fattades så jag åkte till Sabis, näsbyparks centrum, för att köpa dem. Det var faktiskt full rulle i centrumet, för ovanlighetens skull. Kul att se! Handlandet gick bra och väl hemma igen har jag slagit in Helenas paket (hon fyller ju år imorrn!), fixat runt lite och tittat på en film. Changeling heter den, regisserad av Clint Eastwood med Angelina Jolie i huvudrollen. Riktigt bra var den. Rekommenderas!

Nu ska jag laga mat!
//Amanda

Kommentarer
Postat av: Miriam

Jajamän, den är därifrån :D Matriell lycka :D



Det är skillat att laga en middag helt från scratch. Jag kan föreställa mig hur du lurpassade på firren och ryckte upp den med händerna, som riktiga krigare gör p:

2009-12-08 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0