Universitet, stå-upp-kväll och träningspass

Igår var det inskrivning på stockholms universitet för de blivande studenterna. Det var....ja....annorlunda helt enkelt. Jag kände mig verkligen helt felplacerad och jätteliten. Det är verkligen konstigt att inte gå gymnasiet längre. Inskrivningen gick bra, jag fick ett papper och sedan var det tack och hej. Klockan 12 hade jag och Elias bestämt möte utanför hus B, jag var klar kvart över 11, vilket gav mig ganska mycket tid att göra ingenting på. Jag roade mig först med att äta ett äpple ute i solen och sedan gick jag runt på universitetsområdet och bekantade mig med omgivningarna. Det är stort och det roliga var att när jag gick runt där såg folk från många olika nationer som talade många olika språk.

I måndags träffade jag Helena igen! Vi hade inte träffats på år och dagar, kändes det som, så det fanns en del att ta igen. Jag hade först två arbetsintervjuer på morgonen, och hann även med att växla tillbaka mina norska pengar och äta lunch med Eva-Stina, innan jag tog mig till Helena. Vi umgicks, och när vi ätit mat tog vi oss in till stan igen, denna gång för att jag övertalat henne om att vi skulle gå på en stant-up kväll på EGO-bar. En kille från min paralellklass skulle uppträda och många av mina klasskompisar skulle dit. Vi hittade och de flesta komikerna var väldigt roliga, trots att många av dem inte var speciellt rutinerade. Det var jättekul att träffa folk från klassen igen, jag kommer verkligen sakna dem!

Idag har jag träffat Karro. Camilla håller på att bli ledare på friskis och svettis och hon hade lyckats övertala oss att komma på hennes pass idag, så det gjorde vi. Jag ska inte säga att jag ångrar mig, men jag har gaaanska ont i kroppen, och i morgon kommer det vara ännu värre. Passet hon kör heter skivstång/kondition, vilket gör att det är maxat med styrka och maxat med kondition och håller på i 75 minuter. Det var helt insane, men riktigt kul, Camilla är en väldigt bra ledare! Innan detta fantastiska pass hade jag varit hemma hos Karro, ätit lunch med henne och blivit impad av hennes nyckelharpa.

Nu ska jag sova, imorgon ska jag jobba mellan 15 och 19. Over and out!

PS, det kommer mer uppdateringar på min sommar snart, men inte idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0