Uppdatering

Japp, en veckas blogguppehåll blev det... så vad har hänt sedan sist?
Svar: massor.

Fredagen den 12 var det luciafirande i skolan, vilket för min del betydde fyra luciatåg i skolan på morgonen, sedan någon slags skoldag, lite julshopping i täbban och sedan vidare till de femte luciatåget för dagen, i Mörby centrum. Ja, jag tycker om lucia. Tågen gick bättre och bättre ju längre tid det gick, första tåget....ja.... det var en smula falskt, men det blev bättre och bättre.

Om vi backar bak till torsdagen ,så fick jag faktiskt ett jobb då! Butiksansvarig på Sportex ringde och sa att jag fått jobbet som jag sökte en och en halv vecka tidigare! Lyckan var fullständig, och helgen spenderades jobbandes på Sportex, vid Ica Stop. Jag fick lära mig kassan och vart alla varor fanns, skriva ut märkettiketter till varor, märka varor och sådana saker.... Efter två dagar kan jag kassan i alla fall, vilket känns bra, även om jag känner mig en aning osäker när kunden kommer och frågar mig saker, jag vet ju nästan aldrig svaret.

Jag blev jättestolt när jag faktiskt visste vart vi hade reflexvästarna, och när jag faktiskt lyckades sälja en cykel! Det var kul!

Idag var det familjekoncert, med både luciatåg och ensembleuppträdanden. Roligt, men jag måste säga att jag är lite trött på luciasångerna nu, efter sex lucatåg....

Just det! I onsdags (rörigt inlägg här, kronologin stämmer inte, men jag orkar inte...) Då var det familjekoncert, men inget luciatåg den gången. Det var bara min ensemblegrupp som spelade och vi spelade fyra låtar av Leonard Cohen (som bland annat gjort "hallelujah") och fyra låtar av Cornelis Vreeswijk. Det gick bra, tycker jag! Jag spelade ju kontrabas, elbas, kongas, piano och synth, vilket var kul... Det är alltid kul med lite varitation!

Sååå
, nu ska jag försöka det jag hade tänkt göra när jag satte mig vid datorn: Skriva en "chic-lit" historia til engelskan imorrn!

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0