Idoltittande

Nu har jag precis glott på tv i hundra år. Jag kan inte låta bli att bli lite sur på idol-juryn. Varför valde de så dåliga låtar åt Robin? Det känns verkligen som att de inte ville ha honom vidare. Låtarna de valde till Alice passade henne som handen i handsken, även hennes "utmaningslåt".

Jaja, egentligen tycker jag ju att det är bra att Alice och Kevin är i final, jag vill inte att Robin ska vinna, han ska göra sin egen karriär, tycker jag.  Jag hoppas verkligen att han gör det också, han är ju bra!!!



(Bilden kommer från tv4.se)

Idag har varit en slapp dag. På engelskan hade vi disskussion om hurvida "Chick-lit" är bra eller dåligt (dvs böcker som t.ex. Bridget Jones, Gossip Girl etc.) Det är sådär lagom kul att disskutera med min klass, alla blir överengagerade, och personangrepp är vanligt... men det var kul ändå :). Musikteori stod näst på schemat, det var också helt okej :-).

Sedan var dagen slut, men jag hade lagt in ett projekthandledarmöte, så jag stannade kvar lite. Det var det fler i klassen som gjorde, för att "plugga projektarbete", vilket betyder att man stannar kvar i skolan och låtsas att man gör det, men i själva verket hänger med sina kompisar :). Det är mysigt, faktiskt. När Gustaf äntligen blivit färdig med sin lerskulptur så åkte jag, Marta, Charlotte och Gustaf in till stan. Vi hade det myyys :-)

Nu ska jag nog sova tror jag, ska in till stan och julhandla med Jennifer i morgon, om allt går enligt planen.

À bientôt!
//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0