Back on track

Tillbaks i skolan igen. Efter ett välförtjänt jullov var man så tillbaka i vardagens lunk. Enda skillnaden nu mot innan jul är att det är ljust (!) när man går ut ifrån skolan vid dagens slut. De sista veckorna var det mörkt när jag åkte hemifrån och mörkt när jag kom hem. Inte så bra bot mot den nedstämdhet som väntade på att få komma till ytan precis. Idag har jag varit i skolan. Det var helt okej dag faktiskt. Vi hade musikteori. Jag har ju inte spelat piano i åtta år så jag kan ju verkligen inte durskalorna... Det är lekande lätt, för mig. Durskalorna har jag kunnat länge. Jag är väldigt, väldigt glad över att jag lärde mig dem, jag märker ju hur komplicerat systemet kan verka för den som inte kan. Jag hade nog inte orkat lära mig dem nu...

Efter skolan var det pianolektion som gällde Eftersom min kompis som jag spelar med är i Tyskland, saknar dig!, så var jag själv idag. Ska börja spela "Bridge over troubleld water" av Simon and Garfunkel. Väldigt fin och bra låt som passar mycket bra på piano.

Kersti, en klasskompis kom hem från Thailand i går, i dag kom hon till skolan igen. Shiet vad brun hon var! Jag fick veta att hon hade varit på exagt samma ställen som jag skulle varit på. Gaaah, avundsjuk som få, jag hade också velat åka iväg, men det får bli en annan gång antar jag. Förresten, snart måste väl nästan alla svenskar ha varit i Thailand? Det känns verkligen som de allra flesta i min bekanstskap har varit där eller ska åka dit inom en snar framtid.

Tja... det är antagligen bäst att passa på att åka dit medan det går. Snart kommer det vara för varmt där, och vems fel är det? Ja, orsaken är i alla fall växthuseffekten, och det är ju vi som orsakar den, till största delen. Jag tycker verkligen att stora politiker och länder ska börja ta mer ansvar för vår jord. Det är ju trots allt deras barn och barnbarn som ska bo här. Varför ska vi behöva ta konsikvenserna av deras misstag bara för att de själva inte orkade?

Ha det bäst! //A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0