Lunch, middag och prat

Jag har nästan inte gjort någonting annat än att äta idag, känns det som. Dagen började med frukost, fortsatte med ärenden och en sväng till valstugorna innan jag trotsade regnet och begav mig till Värmlands nation där jag skulle möta Malin och Lovisa från klassen för att äta lunch. En måltid och flertalet bröd senare var vi alla sjukt mätta och rullade därifrån. Vi slog följe till V-Dala nation där jag avvek för att gå och möta Helena. En tur till mataffären senare satt vi vid hennes köksbort och försökte uppdatera varandra på vad som hänt sedan sist. Det var en del. Mat lagades, intogs och avnjöts. Jag fick ett paket (gott té, tack Helena!) och vi hade väldigt mysigt. Eftersom vi båda är förkylda (hon något värre än jag) bröt vi upp ganska tidigt så nu sitter jag här framför min lilla dator och skriver. Jag känner mig rätt nöjd med vad dagen har innehållit!

I går var jag på så kallad reccemottagning på Norrlands nation. Det innebär att nationen välkommnar alla nyblivna förstaårs studenter som även gått med i Norrlands nation, till nationen. Vi fick gratis mat, chili con carne, en rundvandring i huset och därefter mölighet att skriva upp sig till olika aktiviteter. Än så länge har jag skrivit upp mig till att gå en utbildning så att jag kan jobba som servitris på sittningar, fina middagar med mera, kören och innebandylaget. Det får räcka för stunden... En rolig kväll var det i alla fall!

Nu ska jag sova så att jag blir av med min jobbiga förkyldning någon gång!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0