Cykel!

Cykeln måste vara det bästa transportmedlet, någonsin! I går cyklade jag till Täby centrum där jag träffade alltid lika snälla Karro. Lunch intogs och vi gick runt ett bra tag utan att egentligen göra någonting. Eller jo, vi uträttade lite ärenden. Sedan cyklade vi hem till mig, det var då vi kom på att cykeln är underbar. Det kändes ännu mer så idag när jag för första gången gjorde Uppsalas gator osäkra med min gula fina cykel. Jag har ju äntligen fått hit min cykel, vilken lycka, vilken frihetskänsla! Jag har äntligen kunnat storhandla, det är ju helt fantastiskt! Wihooo jag älskar cyklar, cyklar föralltid i mitt hjärta.

 

Det är kanske ingen slump att jag har haft denna som ringsignal i 3 år? :)

 

I övrigt har helgen bestått i mat och lite plugg men mest umgänge med familjen. Idag åkte jag tillbaka till Uppsala, trots en rejäl försovning (heter det så??) kom jag i tid i morse, jag hann till och med dumpa mina saker här hemma innan jag gick iväg till skolan. Dagens föreläsare var norsk. Hon ansträngde sig jättemycket för att prata svenska, men stundtals blev det väldigt konstig svenska, eller bara lustig. Man förstod alltid vad hon menade och hon hade inte kvar någonting av den norska satsmelodin, men ändå pratade hon ändå inte riktigt som en svensk skulle ha gjort. Men hon var bra, väldigt tydlig och lätt att förstå. Det märktes att hon var riktigt intresserad av sitt ämne. Jag och några från min klass åt lunch ihop efterråt och sedan satte vi oss och pluggade. Det gick sådär, men jag ska ta nya tag när jag ätit mat.

 

Över och ut!


Kommentarer
Postat av: Miriam

hejhejhejhejhej!!!!

Lev det mest awesome livet i uppsala du kan!:D

Hur bor du? vad gör du om dagarna? har du några kompisar?:D

Jag bor i en korridor med 8 andra pers, som verkar vara snälla. Jag ärlite blyg bara.XD Öhm, på vardagen öär det skola, och på lördagar drar typ alla arkitekter ut :P ooooch..skolan är rätt cool, vi får bygga en massa modeller och ha lite kroki och sånt!XD Är du med i nån nation?:)



och..nu måste jag springa iväg och fixa saker inför skolan! see ya!8D

2010-09-13 @ 08:07:23
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0