Produktivitet, jag vet!

Japp, idag har jag varit produktiv, jag har hunnit med sovmorgon, läsning, lägenhetsvisning, lite syning (?), plugg i skolan, matlagning och genomläsning av en artikel. Inte illa va? Det känns bra, tänk om alla dagar kunde vara lika produktiva som denna, då skulle jag verkligen få jättemycket gjort, varje dag.

I vilket fall som helst, i går var jag hemma hos en av Annorna i klassen. Hon bor som inneboende hos en familj och den familjen hade åkt bort över helgen, så då passade hon på att bjuda hem oss. Vi lagade tacos, åt massor, pratade och tittade på "stolthet och fördom". Det spelar ingen roll hur många gånger man ser den, den är verkligen lika bra varje gång!!

Jag sprang in i en kille från kören utanför cykelställen idag också. Han bor visst i samma hus som jag. Så kan det vara.

Dessutom har jag börjat fundera över om de olika människorna jag möter här från olika länder är representativa för den kultur de kommer ifrån. Jag har kommit fram tlll att det nog inte är så, det finns lustiga människor från alla kulturer. Jag pratar om min korridorare Chris från Kina. Han är här en termin för att plugga svenska och han är rätt lustig. Första tiden såg jag honom aldrig, överhuvudtaget äta. Dessutom förvarade han pasta och knäckebröd i kylen. Sedan såg jag honom äta hamburgare som man stoppade in i ugnen (tillsammans med brödet) typ varje dag i kanske två veckors tid. Nu roar han sig med att göra bryggkaffe i kaffebryggaren utan att använda sig av ett kaffefilter och han har en tjejkompis som kommer hit varje dag och lagar middag till honom. Tydligen har han gjort illa handen och kan inte laga mat själv (?) men han har inget bandage eller liknande.... Dessutom säger han saker som "Sweden is a country where I could live when I get old, but never as a young person, you are so slow and everything is too calm"... Som sagt, han är lite konstig, men oftast snäll.

Det var allt jag hade att säga idag. Nu ska jag sy lite innan det vankas söndagsmys på hög nivå!

Auf wiederseen!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0