Wihooo!

Men om man skulle ta och göra ett sånt långt, fint inlägg som på den gamla goda tiden, eller vad säger ni? De senaste dagarna har jag inte varit hemma någonting, nästan. Allt började i onsdags, skulle jag tro. Då hade Helena ett för tidigt födelsedagskalas som jag kanske redan berättat om. Samtidigt som denna fantastiska händelse hade vi vårt sista rep inför lucia med kören, så jag var på två ställen samtidigt ett tag, eller inte riktigt, jag var bara osynlig hemma hos Helena en stund innan jag gick tillbaka dit. Kvällen var jättelyckad, trots storstryk i "alias". Jag skyller det på att jag inte var med från början....

På torsdagen var det först repetition med julkören inför universitetens julgudstjänst i domkyrkan kommande måndag och därefter pubrunda eftersom Lydia fyllde år. Så mycket till pubrunda blev det dock inte, vi stannade på Snerkes och hade jättekul!

Fredagen betydde firmafest, men innan det kom Karro, vi gick till Norrlands och spelade folkmusik, nyckelharpa, fiol, piano och flöjt, det är grejer det! Nja, det lät kanske sådär, men det kommer bli bra när vi övat ihop oss lite :). Efter spelandet hade jag möte med internationella utskottet för att planera aktiviteter inför nästa termins internationella studenter och därefter bar det av till CityMails kontor för att gå på firmafest. Först satt vi i köket och drack öl, några spelade fotbollsspel, men mest så snackade vi massa skit. Jag har lärt mig ett nytt begrepp, "discopumpa", som tydgligen är någon form av styrketräning som killar sysslar med innan de ska ut för att se biffigare ut än vad de är. Kul grej. Efter ett tag gick vi till BJs där vi "minglade", eller snarare väntade på att maten skulle serveras. Efter lite för länge var julbordet klart och vi fick äta, mums! Sedan var det fest. Det var kul, men dagens höjdpunkt måste varit spontanpulkaålningen nerför slottsbacken med Mackan och EB, stört kul!!!! Kort sagt en lyckat kväll.

Lördag innebar lussegask, så efter att ha sovit ut bakade jag köttfärspaj och lussebullar. Sedan kom Laura, Karin, Malin, Karro och Lovisa hit innan vi tillsammans gick ner till Kalmars där vi övade på att gå, stå och sjunga. Sedan bar det av till Gotlands där vi sjöng lite snabbt innan vi gick tillbaka till Kalmars igen och fick äta vår efterlängtade mat. Vi åt och hade jättetrevligt.. Sjungandet gick bra, sedan fortsatte vi äta, innan vi blev förvissade någon annanstans för att inta efterrätten. Vi hamnade till slut i bakingångens trappa där vi sjöng och åt efterrätt. Så kan det gå när man inte är prioriterad :P.

Efter en kopiös måltid blev det dans för hela slanten, till 4 hade de öppet och vi var på dansgolvet nästan hela tiden, med något undantag då fötterna protesterade alltför vilt. När festen var slut var vi inte riktigt färdigfestade så det slutade med att vi började gå hemåt, kom ungefär 10 meter innan vi gick in till Petris kompis Alex där vi hade efterfest med glögg, pepparkakor och bröd. Gott! Sista gången jag tittade på klockan innan jag slocknade var den 6.30. Värd kväll!

Fyra tummar senare var det inte riktigt lika kul, då ringde väckarklockan och det var dags att pallra sig ner till Kalmars igen för att lussa på lussefikat. Efter en uppsjungning och en nästanvält staty gick vi luciatåget. Med tanke på att vi varit uppe sent dagen innan gick det bra! Efter tåget fikade vi innan Karro och jag åkte till Stockholm där jag tittade på Astrids dansuppvisning.

Måndagen innebar återfärd till Uppsala, skola och därefter två konserter, en i Universitetshuset och en i domkyrkan. Båda gick bra och var kul att medverka i (även om en uppsjungningen kanske hade behövts....). Efterråt åkte några från klassen och jag hem till Lovisa där vi övade på lite hemligheter, åt tacos, övade lite till och sedan åkte jag hem. Kort sagt en vädligt bra dag!

Dock verkar det som att jag haft lite för kul, och sovit lite för lite, för i morse försov jag mig rätt rejält och missade dagens obligatoriska övning. Jag ska ta igen den med en skrivuppgift som jag ska göra klart antingen imorrn eller senare. Lite onödigt, men jag tror att jag behövde det med tanke på att jag sov nästan 12 timmar i sträck... Så kan det gå!

På tal om sömn, nu är det läggdags! God natt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0