Ny design, ny blogg (kanske)

Eller som sagt, jag ska försöka.

Idag är det dan, före dan, för dopparedan. Det har varit en bra dag. Den började med att jag tog sovmorgon, steg upp, kokade gröt, läste tidningen och hade en allmänt slö morgon. Efter en dusch tog jag med mig huden och gick ut på långpromenad med honom. Vi svängde förbi affären för att köpa mjölk och smör eftersom det vankades ugnspannkaka till lunch. Anna-Greta är här, och hon är drottningen av ugnspannkaksgörande, vill jag lova!

Kall, rosig och välpromenerad kom jag hem igen efter lite mer än en timme ute med hunden. Då sattes pannkakslagandet igång och Karro kom. Hon hade ringt mig när jag var ute, och eftersom jag var hos henne igår så kom hon hit idag. Vi åt mat, drack te, pratade och spelade TP. Kort sagt hade vi en väldigt bra dag!

Strax efter sex åkte vi härifrån. Då skulle Karro hem eftersom hon skulle på en något tidig julklappsutdelning och jag passade på att åka med eftersom jag hade några sista saker att fixa innan jul. Allt gick som på räls och jag var klar innan pappa och Eva var klara. (De var också i täbban). Då gick jag till McDonalds och prövade deras nya McFlurry med tobleronesmak. God, ja, men den går inte upp emot daimsmaken. Sedan ringde pappa och jag gick för att möta upp dem och åka hem. Trodde jag ja. I bilen ringer Astrid och är upprörd. Camilla hade tydligen sagt att hon hade hela håret fullt av löss, så det var bara för oss att vända och åka tillbaka. Där släpptes jag av medan P och E åkte för att hämta AG som varit på massage (en 90-årspresent från oss). Jag sprang in på apoteket och köpte lusmedel och sedan blev jag upphämtad igen och vi åkte hem. Sedan jag kom hem har jag fixat lite med mina julklappar, kollat på melodifestivalkrönika på svt (är man nörd så är man) och gjort inget särskillt. Nu ska jag titta på ett avsnitt av One Tree Hill innan jag kryper ner i sängen.

Här kommer lite bilder från hur det ser ut här nu, i snön och kylan (det är -22...)

Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0