Skitdag

Först och främst, Hej och välkommna tillbaka, om det är några som hittat hit igen efter detta 7 månader långa uppehåll. Jag har lite saknat denna blogg, framförallt för att inte alla vet om denna alltså kan jag skriva lite mer fritt här än vad jag kunde i amantailyon.blogg.se. Som förövrigt skrivs på franska nu, om det var någon som undrade.

Idag har jag haft en riktig skitdag. På riktigt. Allt började som det skulle, jag försov mig inte, jag kokade inte över gröten, nej inget sånt. Jag kom till jobbet i god tid, bytte om och stämplade in. So far so good. Sedan kom Sandberg fram till mi goch sa: Amanda, vill du ha din extradelning på en gång? Visst, svarade jag. Till saken hör att vi har väldigt, väldigt lite post, så utöver sitt vanliga område så får man varje dag ett antal extraportar, så sparar kontoret in på folk och på så vis sparas också pengar. Detta brukar inte vara något problem för mig. Jag tog mina portar, reflekterade över att det var rätt många, men inte fler än när det var som mest för två veckor sedan. Glad började jag packa ner. Allt gick bra fram tills jag skulle ut på rundan. Då började det regna. Inte jättemycet, men tillräckligt för att posten skulle bli blöt. Kul, tänkte jag och täckte över den med min jacka och fortsatte dela. Sedan började det ösregna. Det verkligen vräkte ner. Jag fortsatte och dela. När jag var klar med mitt område och skulle börja på extradelen vräkte det ner. Det var som att stå i duschen. Jag delade extradelningen och blev dyngsur, trots att jag hade regnjacka på mig. Kul. Hungrig, dyngsur och trött kom jag in på kontoret igen efter nästan 3,5 timmars utdelning. Men en tanke hindrade mig från att känna att allt var bajs, tanken på att jag hade en jättestor och jättegod matlåda i kylen som bara väntade på att bli uppäten. Efter att ha tagit hand om lite saker som blev kvar från rundan bytte jag kläder och gick därefter in i köket. Jag öppnade den högra frysen och upptäcker att den är helt tom. Det ekade i den. "Neeeeej" tänker jag och öppnar den vänstra. Min matlåda är inte där. Så ser jag den, tom brevid diskstället. Vid köksbordet sitter Sankan och Ida. De frågade om jag hade haft mat i den högra kylen. "Ja" svarar jag förtvivlat. Ingen hade informerat mig om att det var kylskåpstömmning av den högra kylen idag, och att allt som stod därinne skulle slängas om ingen tog hand om det. Jättehungrig som jag var började jag nästan gråta. "Jävla Kalle" tänkte jag också, och sa dessutom högt, det var han som tömde kylen och slängde min goda mat.

Jag tog mig samman till slut, gick och dushade och sedan träffade jag Camilla som jag inte träffat på jättelänge. Jag har saknat henne och hon piggade verkligen upp mig! Sedan har jag inte gjort så mycket mer, packat lite, skrivit ut lite viktiga papper, lagat mat och druckit té. Nu ska jag äta glass och kolla på one tree hill!

Över och ut!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0