Ingen övertid idag!

Efter dödens vecka (dvs förra veckan) kändes det fantastiskt, otroligt skönt att faktiskt få sluta i tid idag. Jag blev klar med min runda i tid, hann göra returerna och slänga upp dem och dessutom nästan såsa lite på rundan och ändå sluta halv fyra. Kan det bli bätre?

Förra veckan var alltså dödens vecka, därav denna bloggtorka. Jag kom inte hem före halv sju någon dag på hela veckan. Tilläggas bör då att jag gick hemifrån mellan 6 och 7 varje dag... Anledningen till denna fantastiska mängt jobb var att det kom min ofantliga mängder post och att vi hade minst två sjuka hela veckan. Onsdagen var värst. Jag började 8 (tack och lov!) men jag började inte dela ut post förrän klockan blivit halv fyra! Alltså den tid jag enligt schemat skulle slutat. Sedan höll jag på till kvart över sex, kom in och hade en full cykel kvar, som jag helt enkelt inte hann dela ut. Inte så kul. Inte så bra för mitt självförtroende heller, man känner sig så dålig när man inte hinner klart. I vilket fall som helst var jag inte ensam om det. Det kändes skönt.

Nu har ytterligare en av mina kära vänner skaffat sig en blogg, Karro. (kolla Karro, jag gör reklam för dig utan att du ens har sagt någonting om att jag ska göra det!) En bra blogg, tycker jag!

Nu ropade pappa. Det visade sig att han fått min lön från s-post utan att jag märkt det. Han ville ha mitt kontonummer så att han kunde föra över mina pengar. Det fick han såklart, så nu är jag 330 kronor rikare. Fantastiskt!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Ka

Jag tycker att det är roligt att reklamen under detta inlägg är från posten. Det passar så bra ihop med ditt jobb på citymail :)

2009-09-23 @ 18:26:15
URL: http://kamajo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vad skönt :)

2009-09-25 @ 13:27:23
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0