Ostkväll, Sportex och kanelbullar

Idag är det kanelbullens dag! Därför började jag dagen med att äta frukost och sedan bakade jag bullar. Jag hann inte baka så länge, för jag skulle iväg och jobba på Sportex klockan 11, men lite hann jag i alla fall baka och när jag kom hem fick jag äta upp dem!

Som sagt, idag har jag jobbat på Sportex. Det var länge sedan jag hade så tråkigt. På riktigt. Det var verkligen definitionen av tristess idag. Det var knappt några kunder i butiken, så det fanns nästan ingenting att göra. Dessutom jobbade jag inte ihop med de roligaste människorna i världshistorien heller. Så det var helt enkelt inte kul. Men, jag får bra betalt, så det känns dumt att klaga.

Igår, däremot, då hade jag jättekul! Michelle hade ostprovning hemma hos sig. Jag tycker inte att ost är det godaste som finns direkt, så jag bakade en äppelkaka och åkte dit med ett öppet sinne (eller någonting ditåt). Det blev i alla fall en jättetrevlig kväll, och då menar jag inte trevlig som i tråkig, utan snarare mysig. Vi åt som hästar, spelade TP, pratade om oss själva och ÄNTLIGEN fick man träffa uppsala-människorna igen. Fy på oss, det får inte gå såhär länge tills vi träffas igen!

Det är väl ungefär det som hänt i helgen. Just det, jag var på IKEA i torsdags och köpte nya gardiner, så jag har sytt nya gardiner i helgen också, och satt upp dem, så nu är det lite annorlunda i mitt rum. Men bara lite.

Så, nu ska jag göra någonting vettigt. Typ kolla upp vart franska institutet ligger och när de har öppet.

Later!
//Amanda

Kommentarer
Postat av: carlotta

uusch sportexjobbet later trakigare än trakigt...stackars dig :(

2009-10-05 @ 09:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0