Ledig

Idag och igår har jag inte jobbat, för omväxlings skull. Det var nog bra för mig tror jag, inte för att jag håller på att bli utbränd, verkligen inte, men för att det var en del saker jag var tvungen att ta tag i. Nu har jag äntligen kommit igång på riktigt med frankrikeprojektet. Jag ska (hoppas jag jättemycket) till Lyon. På franska institutet, där jag var idag, träffade jag en väldigt trevlig men aningens förvirrad tjej som heter Morgane. Hon kom hit för bara två veckor sedan, så hennes förvirring var befogad. Förhoppningsvis menade hon allt hon sa, vilket jag tror hon gjorde, och i så fall så kommer allt att lösa sig jättesnart. Det känns skönt. Annars har jag köpt present till min pappa som fyller år på lördag, läst fantastiska mängder information om universiteten i frankrike och varit på Sportex. Det sista inte för att jobba utan för att skriva på något papper om att jag jobbat där i söndags.

Igår var jag, Miriam och Karro på Mose backe för att titta på Sallys garage. Två av bandets fyra medlemmar hade jag musik med hela gymnasiet, så det var därför vi gick dit. De spelade rätt kasst faktiskt. Jag tror att det blev några öl för mycket innan spelningen och lite för få rep... kombinationen var inte jättelyckad, men kvällen räddades ändå av ett besök på Café 60. Jag gillar verkligen det cafét! Vid halv 1 i natt kom jag hem, så sent har jag inte varit ute på en vardag sedan studentskivstiderna. Kul var det i alla fall!

Later!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0