Regnlördag och sånglektion

Idag har jag inte gjort många knop, som man skulle uttryckt sig på båtspråk. Jag ställde klockan på nio i morse, snoozade (å, denna fantastiska uppfinning!) till typ 20 i tio. En timme senare befann jag mig i Danderyds församlingsgård.

Som ni kanske vet sjunger jag i en kyrkokör. Erna, vår körldedare, tycker att en gång per termin ska vi få enskilld undervisning av en sångpedagog för att främst få bra sångteknik. Jag kände mig en rätt skrämd av detta. Jag tycker att det är läskigt att sjunga för en sångpedagog. Idag skulle Helna haft sin lektion, men hon är sjuk och låter som en kråka, vilket inte är så bra om man ska sjunga. Så Erna ringde mig igår och undrade om inte jag kunde ta Helenas tid. Snäll som jag är så sa jag att jag kunde det. Så, kvart i elva idag hade jag sånglektion. Sångpedagogen var jättebra. Hon var inte lika läskig som Anneli var. Missförstå mig inte nu, Anneli var helt fantastisk, men hon var som sagt läskig. Jag lärde mig massor!

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Jag har läst ut en bok. "En helt annan historia" skriven av Håkan Nesser var det. Har ni inte läst den, så gör det. Den var riktigt bra, måste jag säga. Spännande trots att det egentligen inte hände så mycket.

Nu hoppas jag att det är någon trevlig människa som vill hitta på någonting med mig ikväll. Annars är jag bara hemma. Ring om ni kan/vill träffas :D

//A

Kommentarer
Postat av: Anonym

SATSIGT VÄRRE AAAAAAAIIIIIIIII CARUMBA

2009-11-16 @ 19:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0