Gammal?

Astrids skolkatalog kom idag. Det var jättekul att titta i den eftersom Näsbyparksskolan också är med, ochh där finns det alltid någon liten fjortis man kan skratta åt. Men så slog det mig, när jag tittade på niorna, att de är 4 år yngre än mig, vilket innebär att de är födda 94. Då blev jag rädd. Jag kommer ihåg dedär fjortisarna som 11-åringar, typ. Och nu är de 15. Då kände jag mig gammal. Jättegammal. Gammal är förövrigt ett ord som jag alltid tyckt är svårt att stava till, av någon anledning. Jag vet att antingen gamla eller gammal stavas med ett 'm', men jag glömmer ofta bort vilket av dem. Samma sak med välkommen och välkomna. Det är knepigt detdär med stavning.

Over and out
//Amanda

Kommentarer
Postat av: Jäniför

snart är det dags att köpa anti-wrinkle cream alltså!

btw, du menar väl 94 o inte 96?:P

2009-11-06 @ 10:44:24
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0