Vuxenpoäng

Idag har varit en bra dag. Jag hade endast två lektioner i skolan, varav en inte riktigt kan räknas som en lektion... vi hade typ 45 minuters musikteori och analyserade akord, men sedan avbröts lektionen för att vi skulle kunna se på bildarnas utställning om mat. De själva var inte alls nöjda med sina konstverk, men jag tyckte att den var awesome, man tänkte liksom efter lite extra när man såg de olika konstverken och deras budskap.

Efter skolan åkte jag
, Gabriel, Stefan och Charlotte till stan. Jag kunde inte vara med så länge, eftersom att pappa har gått och fått jättemycket feber, så jag skulle hämta Astrid på skolan. Sedan, det är här vuxenpoängen kommer in i bilden, åkte jag och handlade mat(!). Metro i Täby centrum på en fredageftermiddag, jag säger bara en sak, det var mycket folk, och det var inte direkt många som var i min ålder och handlade där.... Det kändes en aning konstigt att gå omkring där bland flingorna och välja, men ja, jag antar att det bara är att vänja sig, om ett år så kanske jag bor ensam?

Efter handlandet körde jag hem igen (bara där har jag vuxenpoäng känner jag....) och fixade middag (ännu fler), åt och sedan har dagen inte varit så fantastiskt händelserik att den förtjänar att omskrivas i denna otroligt intressanta blogg. Så vad kan en fredagskväll som denna mer erbjuda denna fantastiska blogg som så ofantligt många människor läser?

Jo, jag kan berätta att i morgon så kommer Kristine hit! Hon bodde här under fyra dagar i våras, under ett projekt som hette "Eco-rocks". Hon bor i Lettland, men hon har varit i Åre, och nu på hemvägen så ska hon komma hit och hälsa på! Jag har inte träffat henne på snart ett år, men vi har haft kontakt via mail ända sedan hon åkte. Det ska bli awesome att träffa henne igen, och vi ska bestämma när jag ska åka till Lettland och hälsa på henne!

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0