Duktig!

Ja, jag känner mig duktig. Jag tror aldrig att jag har uppdaterat min blogg så ofta som jag har gjort nu på senaste tiden. Det kanske är för att jag har massa andra saker jag borde göra, men inte riktigt har lust att ta tag i, så därför gör jag så allt annat innan jag tar itu med det jag verkligen borde göra? Hm... jag undrar vad Freud skulle säga om den teorin.

Idag har det varit en slapp, händelselös dag. Det mest dramatiska som hände var kanske pappas indirekta anklagelse, han tror att jag har repat bilen, hemska tanke! Han hittade en repa häromdagen när han tvättade bilen, och eftersom att jag är den bilföraren i familjen som har haft körkort kortast tid, så är det självklart att det är mitt fel. Problemet är bara att jag antagligen skulle ha känt om jag körde in i någonting, och jag har inte känt någonting sådant när jag kört bilen, så jag tror inte att det är mitt fel. Dessutom kör jag inte bil speciellt ofta heller, den som kör mest är pappa....

Annars har jag varit ute och cyklat en sväng mitt bland alla vårkänslor. Det var riktigt härligt, nu luktar det vår också! Dessutom har jag googlat runt lite på datorn efter möjliga jobb i Frankrike inför nästa år. Skulle det inte vara riktigt nice att jobba på en vingård eller farm i Frankrike i typ två månader och bara lära sig franska och tjäna pengar? Det verkar finnas möjligheter i alla fall, jag återkommer när jag har bestämt mig!

Elias ringde ikväll också. Det var härligt att prata med den pojken igen, det känns som det var ett tag sedan jag såg honom. Men nu har vi tagit igen en del vi missat i alla fall, det är ju skönt det! Han sticker iväg till Uppsala i höst. Vem vet, kanske pluggar jag någon strökurs där också, då kommer vi återigen gå i samma skola! Men men, vi får se, framtiden är ännu oviss, om än något klarare än vad den varit på länge.

I morgon ska jag kanske träffa Jenny, och jag ska definitivt skaffa en present till Karlotta, hon fyller ju 18 på torsdag! Jag avslutar med en bra låt, Cycling trivialities - Jose Gonzalez



À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0