Traena dag 5

Solen sken på oss idag också och vi bestämde oss för att gå över till andra sidan ön där det fanns en naturlig bassäng av sjö- och regnvatten som förhoppningsvis var lite varmare än havet.

Den varmaste dagen hittills innebar ca 20 grader, vilket var tillräckligt varmt för att jag skulle bli badsugen och sätta på mig shorts.



Klarblå himmel och finkornig sand gjorde att jag faktiskt badade från stranden också. Jag har badat på poolcirkeln, i Nordnorge, i Nordsjön ;-) Bildbevis kanske kommer senare, Karro har bilder på det.



Framme!



Vi badade. Efter badet soltorkade vi och sedan såg vi hur några var påväg upp på traenstaven (det högsta av bergen på ön) vilket vi tyckte var coolt så vi gick iväg för att titta på dem.



Jag lyckades inte få någon bra bild på klättrarna, men i stället såg vi nisor, ett slags delfindjur! Jag fick ingen bra bild på dem heller, men däremot en bra på Karro när hon klättrar.



Bakom detta berg låg bassängen som vi badade i.



På väg hemåt igen.



Vad annat kan jag säga än att ön visade sitt bästa ansikte?



Väl hemma igen la vi oss på kajen och solade.



Och på natten var himlen runt traenstaven fantastiskt vacker. Det var inte så mörkt som bilden visar, men färgerna är hyfsat trogna orginalet. Mörkare än så blev det inte när vi var där.



Det var allt från dag 5, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0