Lucia

Så var lottdragningen till vem som ska bli lucia i år, eller snarare vilka. Eftersom att skolans aula inte rymmer hela skolan går vi samma luciatåg fyra gånger för att hela skolan ska få se, och sedan en gång på kvällen (lyckligtvis inte på samma dag i år) för föräldrarna. Dessutom går jag ett luciatåg i Mörby centrum också. Så totalt 6 chanser hade jag att bli lucia, men det blev jag inte.

Visst, jag är lite besviken över det, det har ju trots allt varit min dröm sedan jag var typ 9 år, men det är inte därför jag känner mig en smula arg, utan jag är arg över att tjejen som är den mest oengagerade i kören blev lucia. Hon är sällan där, hon bryr sig inte om att lära sig sin stämma och på koncerten i måndags (hon är i min musikgrupp) så hade hon inte lärt sig sina solotexter, utan stod med papper på scenen. Jag vet inte hur andra tänker, men jag tycker det är en slags ära att vara lucia, som man ska, på något sätt förtjäna, vilket jag inte tycker att hon gjort.

I alla fall, de andra tjejerna som blev lucia har jag ingenting emot, de kommer vara jättefina lucior, Philippa, Kersti, Elin, Karin och Jenny. Grattis!

Tja, mitt flyt kan ju inte hålla i sig hur länge som helst, eller hur?


Det där är jag (not)

Skoldagen var i alla fall ganska skön. Vi hade konståkning på idrotten, vilket betydde att vi var tvugna att åka till Åva, och deras rink. Jag lärde mig jättemycket faktiskt, det kändes som att jag fick kläm på grunderna i alla fall, vilket jag verkligen inte fått förut. Hemfärden tog ganska lång tid, så vi missade halva religionslektionen (yes!). Sedan var det kör, och det börjar låta riktigt bra nu!

Så slutligen, ett rikgit roligt klipp från youtube:


Vi ses!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0