En frågesport

Så mycket blev det med det pluggandet...

Du heter: Amanda
Smeknamn:
Jag har ett par stycken, Amundita, Amända, Amandita, Amunda ( i 7:an främst), Mandis, Amanda-panda, Manda, Mijema (astrid innan hon lärde sig vad jag hette), Mandispandis, Stonken (Camilla), Stonklas, (Camilla... igen) Korv (Camilla, så charmiga smeknamn jag får....), Adam (Anettes felsägning)
Låt just nu: Drop in the ocean - Ron pope
Beroende av: Inte så originellt, men musik, kompisar, familj, humor...
Vem behöver du mest just nu? Ingen speciell.
Vad tror folk om dig? De flesta tror nog att jag är väldigt ordningsam, självsäker, pålitlig
Stämmer det? Visst, jag har koll, jag har ordning, men jag är inte speciellt säker i mig själv, det blir bättre, pålitlig tycker jag att jag är faktiskt.
Vad får du oftast komplimanger för? Min kropp (?) mina betyg, mina ögon.
Hur imponerar man på dig? Om man är riktigt smart och säger intelligenta saker, är snäll mot andra och osjälvisk så blir jag imponerad. Självkart blir jag imponerad av folk som är duktiga på musik också, men jag har blivit något härdad av att gå i en klass med talangfulla personer.
Brukar du skratta för dig själv? Jadå :)
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Absolut inte hehe puss"
Vilken är din favoritmålning? Hm... Jan van Eycks arnolfinis bröllop för att den påminner om en viss tv-serie



Vart bor du? Täby norr om Stockholm
Trivs du där? Ja, det gör jag, här bor jag ju, och har bott här i 10 år. Jag börjar dock bli lite trött på den ständiga känslan av att ha levt i en skyddad bubbla i hela mitt liv....
Äger du några converse? Nej.
Festar du mycket? Nej det kan man inte påstå.
Sprit, cider, vin eller öl? Enkelt! Cider såklart, helst ICAs äppeldryck med ciderkaraktär :D
Brukar du bli för full? Nej.
Vad har du för mobil operatör? Telia kontant
Är du allergisk mot något? Nej inte som jag upptäckt än i alla fall.
Har du haft sex idag? Haha nej
Nästa mål i ditt liv? Överleva resten av året och hitta ett jobb.
Hur svarar du i mobilen?
"Hej det är Amanda" eller om det är någon jag känner "hej (namn på personen som ringer)" eller "jajamensan" eller någonting sånt.
vem ringde du senast? Camilla
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? "Öh, okej"
Antal sömntimmar inatt? Omkring 8
Sov du ensam? Ja.
Tycker du om din pappa? Ja, han är bra han.
Brukar du komma i tid? Japp.
När mår du bra? När jag inte är stressad, när jag är med mina nära och kära, när jag kan vara migsjälv precis som den jag är, när jag lyssnar på bra musik, spelar piano och när jag lyckas med någonting.
När blev du fotad senast? Jag antar att det var någon gång i skolan när någon hade en kamera....
Hur känner du dig nu? Lite trött, men glad
Vanligaste färg på dina kläder? Jag har ganska mycket olika, men grönt, brunt, svart, grått är kanske allra vanligast, jag har kläder i många andra färger men just nu har jag en period där de flesta kläderna jag köper är just färgerna ovan.
Vad tycker du om fötter?
Jag är likgiltig, de är bra att ha.
Är du aktiv i skolan? Ja.
Vad saknar du? Sommaren, lov överhuvudtaget, barndomen, innebandy
Hade du en bra kväll igår? Nej, pluggade, tråkigt.
Favorit dryck på morgonen? O'boy
Rakar du benen? Ja, mer på sommaren än på vintern, det är ju ändå inte så många som ser mina ben på vintern...
När brukar du gå och lägga dig? Vid senast elva på vardagar, börjar 8.10 alla dagar utom fredagar just nu och jag överlever inte om jag inte får sova. På helger blir det däremot en aning senare....
Är du blyg? Nej det kan jag inte påstå.
Sysslar du med någon idrott? Jag tränar på friskis och svettis, spelade innebandy förut, men jag slutade.
Vill du hellre ha mail än brev?
Nej, ett brev är så kul att få, mycket roligare än ett mail som man får nya varje dag.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jadå, varför inte?
Hur mycket krävs det för att du ska bli full? Jag vet inte, jag har inte testat, fakfiskt.
Har du spytt offentligt? Ja, på grönan...
Vad är det pinsammaste du har gjort på fyllan? Som sagt, jag har inte rikgit testat, så jag har inte direkt gjort något jättepinsamt, däremot gör ja många pinsamma saker när jag är nykter, säger konstiga saker på scen framför en stor publig till exempel.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Jag skulle komma på hur de tänker.
Kategoriserar du dig själv i någon speciell stil?
Nej, eller, tja estet då kanske? Jag vet inte.
Är du bortskämd? Lite kanske, beror på hur man definierar bortskämd.
Vad gör du i morgon? Går i skolan, har inså, njuter av helgen och går på bio.

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0