Teoriprov!

Idag har jag skrivit teoriprovet för att få körkort. Det var faktiskt ganska svårt, svårare än jag trode, men jag klarade det! 57 rätt fick jag, 65 var max och för att få godkänt skulle man ha 52, så jag hade marginal.

Den här dagen har varit extremt nervös. Jag kunde inte sova igår kväll, eftersom att jag var så nervös inför idag, och alla vägmärken och regler vara snurrade i huvudet. I morse var jag lagom hyper och nervig.

När jag äntligen började ta mig till Klarabergsviadukten så släppte lite av nervositeten. Det är alltid så för mig, när det väl börjar närma sig och jag får göra saker som har med det jag är nervös för att göra så släpper lite av nervositeten. Värst för mig är väntan innan.

I alla fall så hittade jag dit utan problem vilket var skönt. Väl framme fotograferade jag mig,  skrev namnteckningen och sedan hade jag en halvtimme kvar till provet, så jag gik och åt lunch.

Mätt och belåten och med en ny nervositet gick jag tillbaka till vägverket för att sätta mig och vänta tillsammans med alla andra som skulle skriva provet. Jag satte mig och läste igenom lite sidor på måfå ur boken och lärde mig lite siffror och andra saker i sista minuten. NÄr vi äntligen fick gå in hade jag varit på toa tre gånger (!). Jag satt vid dator nummer 17 och när provet satte igång var det fokus som gällde. Många frågor var lite småkluriga, men jag tog det lugnt och läste igenom provet en gång till innan jag tryckte på knappen "rätta". Jag höll tummarna hårt de få sekunder som datorn tänkte efter kan jag säga. När det stod 57 och godkänt med gröna bokstäver blev jag så himla glad!

I mitt lyckorus efter att ha klarat det och lättnaden att jag gjorde det så traskade jag iväg till Vasagatan för att ta bussen till Östasiatiska muséet där klassen var på studiebesök. Bussen var sen så jag kom lite sent, men sm tur var så stod Jakob på busshållplatsen när jag kom dit, så jag hade sällskap. Vi lyckades, efter en stund, hitta till muséet och fick en guidning av "Kina, mittens rike". Jag tyckte att guidningen var för kort, allting blev väldigt allmänt när man gick igenom 5000 år historia på en timme. Lite synd, det hade kunnat vara riktigt intressant, men i vilket fall som helst var det bättre än lektion.

Efter muséebesöket bar det av tillbaka till skolan och Engelska C. Skoldagen slutade 16.25 och jag drog mig hemåt igen för att plugga religion. Jag har verkligen inte gjort annat än att plugga den här veckan. Matte i söndags, franska och körkortsteori i måndags, svenska, körkortsteori och franska i tisdags och religion och franska idag. När kommer mitt liv tillbaka?

Jag borde verkligen gå tillbaka till judendomen nu, jag har cirka tre tusen år av historia att plugga in. Hurra!

Men JAG KLARADE KÖRKORTSTEORIN!!!!!!!!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag känner igen mig med det du säger om att det var läskigt de få (milli?) sekunderna man väntade på resultatet. Den gröna texten var underbar...

2008-11-12 @ 22:46:42
URL: http://gustav.ernberg.se
Postat av: Gustav

Jag känner igen mig med det du säger om att det var läskigt de få (milli?) sekunderna man väntade på resultatet. Den gröna texten var underbar...

2008-11-12 @ 22:48:19
URL: http://gustav.ernberg.se
Postat av: Stina

Wey! Grattis :D

Bara körkortet kvar då... :P Vi får bestämma ngn dag när vi kan åka bussen^^ Jag visste inte att vi skulle gjort det imorse :(

2008-11-13 @ 15:14:02
URL: http://stiinen.blogg.se/
Postat av: Jäniför

GRATTIS :D :D :D



nej, oroväckande få av dem kan det hahaha

2008-11-13 @ 17:56:43
URL: http://sporroong.blogg.se/
Postat av: Anonym

nemen amanda! :D grattis!! kunde du sluta le den dagen? :P jag lovar att du inte kommer kunna göra det när du har klarat uppkörningen iallafall.. ;)

2008-11-14 @ 18:10:04
Postat av: Amanda

Nej, det var lite svårt faktiskt :D Tack!

Haha, där har du så rätt, det kommer bli knivigt, speciellt som att uppkörningen är på morgonen...

vem är du förresten? Står inget namn ;P

2008-11-15 @ 23:37:15
URL: http://amunda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0