Jag överlevde!

Jag har haft en helvetisk vecka, och nu är den över! Det var länge sedan jag var såhär uppstressad kan jag säga. Ni som inte orkar läsa om allt jag har behövt göra denna vecka kan scrolla förbi kommande lista för, ja, jag tänker skriva upp det.

Måndag:
- Matematik C tenta
- 20 sidor läsning i fransk bok
Tisdag:
- körlektion
- glosläxa i franska
- religion lära sig om en judisk högtid
Onsdag:
- TEORIPROV
- Svenska, referatinlämning
- Kultur och idéhistoria inlämmning

- franska glosläxa
- studiebesök
Torsdag:
- Religionsprov på judendomen
- Franska, skriv ett ansökningsbrev inlämmning


Det var nog allt tror jag. Jag har inte gjort så mycket annat än läxor den här veckan. Det är öööööööver!!! Riktigt lättad kan jag säga, som om jag helt plötsligt blivit 100 kilo lättare.

I alla fall, vad hade jag på hjärtat egentligen?
Jo jag ville skriva och berätta en rolig sak. Jag tentade ju av Matte C i måndags, och igår fick jag resultatet. Ett starkt VG stod det, så jag tänkte att då var jag inte i närheten av MVG, men lännde mig ändå jättenöjd. Så gick jag till min lärare för att titta på provet och så visade det sig att jag endast varit en sol ifrån ett MVG (!). Jag hade poängen men saknade en MVG-kvalité. Sjukt nöjd i alla fall, men han erbjöd mig att göra en MVG-uppgift som komplettering. Han sa att han var osäker på vad han skulle sätta för betyg på mig eftersom att jag tydligen varit jättenära att få dendär sista solen som saknades på två (2!) uppgifter. Så nu ska jag skriva för ett MVG i matte C nästa fredag, och jag som inte ens tycker om matte.... lite knäppt, men kul!

Annars så är det ju fredag i morgon, och jag och Charlotte ska fira att vi överlevde dödens vecka med att gå på bio. Vi får se vad det blir för någonting kul!

Nu ska jag göra lite projektarbete tror jag
, så min handledare inte vill döda mig i morgon på handledarmötet...

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0