Fylletaxi och guitar hero

Baksidan med att ha körkort: Föräldrarna utnyttjar att man har det genom att man får vara fylletaxi när de varit på kalas. Jag har faktiskt ingenting emot det alls, det är kul att köra bil, jag behöver öva och jag hade inga andra planer för kvällen i alla fall.

Igår hände det grejer. Skolan hade bestämt att alla treor skulle få gå på saco-mässan, vilket är ungefär samma sak som gymnasiemässan, bara det att det handlar om högsskolestudier i stället. Tack vare detta var alla lektioner inställda för oss hela dagen. Dock var jag tvungen att släpa mig upp och komma till skolan tio över åtta i alla fall, eftersom att ajg bestämt med min mattelärare att jag skulle skriva en kompletteringsuppgift för att kanske få ett MVG på prövningen.

Sagt och gjort, jag kom till skolan, skrev provet och sedan åkte jag vidare till Älvsjö. Provet gick bra, jag fick två uppgifter varav den ena var jättekonstig och den andra klarade jag bra. Väl framme i Älvsjö var det grymt mycket folk överallt, men jag hittade till slut Helena och vi gick runt och tog broshyrer, pennor, godis och tandborstar (!) överallt. Efter en del missförstånd och mycket godisätande träffade vi till slut Elias och åt lunch. Därefter bar det vidare för min del, jag hade ju en jobbintervju.

I Skanstull har "My academy" sitt huvudkontor, så jag åkte dit. Intervjun gick väldigt bra. Marcus, han som intervjuade mig hette så, försökte sätta mig på pottan genom att fråga mig hur jag skulle förklara hur man räknar ut arean på en triangel för en som inte förstått det. Jag tyckte att jag lyckades förklara det bra, och det tyckte han också, så jag fick jobbet! Förhoppningsvis hittar de snart en familj till mig som jag kan börja jobba i.

Flytet håller i sig
, för när jag åker hem träffar jag på Malin och Julia, och får sällskap hela tågresan. När jag kommer hem visar det sig att pappa och Asrid har en överraskning. De har nämligen varit och köpt "guitar hero world tour" som släpptes igår!!!!! Pappa sa att det var för att jag och Camilla varit hemma och passat Astrid ett antal lördagar nu. Spelet är gaaaaaalet kul.



På kvällen kom Jennifer hit för att titta på idol. Det är så bra att hon också tycker om idol, det känns som att det verkligen inte är många som gör det i min umgängeskrets. I vilket fall som helst är jag jätteglad över att Robin B fortfarande är kvar i tävlingen. Han sjunger galet bra, är jättesnygg och så har han jättebra musiksmak!

Idag har jag inte gjort så mycket faktiskt.
Jag sov jättelänge, gick och tränade, spelade guitar hero, och körde iväg föräldrarna till Danderyds Sjukhus. Nu sitter jag och väntar på att de ska ringa efter mig, då ska jag köra iväg och hämta dem.

Vi ses!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hoppas du kommer få jobbet, men du har ju flow just nu :)

:-*pöss

2008-11-23 @ 17:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0