En pipa "gräs"

Eftersom att jag ska skriva körkortsprovet snart så håller jag på att plugga för fullt inför det. Jag läste någonting väldigt, vad ska jag kalla det, spektakulärt kanske, i den häromdagen.

Visste ni (ni få läsare jag har....) att om man röker en pipa hasch så påverkar den en människa under minst en vecka, men att gifet faktiskt stannar kvar i systemet i två månader! Är inte det lite galet, att någonting man gör inte försvinner förrän efter två månader. Inte konstigt att det inte är bra att röka på...



Ett sådant här ska snart bli mitt, hoppas jag....


En annan intressant sak jag läste var att om man dricker tre starköl så motsvarar alkoholmängden i de tre starkölen alkoholmängden i 20 cl vodka, men effekterna blir helt annorlunda, eftersom att vodkan är så koncentrerad så tas den fortare upp av kroppen än vad ölen gör, på grund av alla kalorier som starköl innehåller, så man måste dricka sex starköl för att känna samma berusning som efter 20 cl vodka, alltså dubbelt så stor alkoholmängd. Är inte det lite galet?!?

Jag tyckte i alla fall att det var lite intressant.

vi hörs!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Jäniför

Nähädu, jag är inte som du ;D ;D Man går ju faktiskt förbi där av sig självt när man ska till stureplan från östra ;) Då slipper man ju beta t-banan!!! SÅDETSÅ! Jag såg din loverboy också förresten från espresso house ;)

2008-11-08 @ 11:01:40
URL: http://sporroong.blogg.se/
Postat av: Anonym

Scary

2008-11-09 @ 12:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0