Pulka!!

Idag har varit en bra dag. Den började i morse, jag var utvilad när jag vaknade. Det händer på vardagar kanske en gång om året. Verligen trevligt att känna sig pigg för en gångs skull. I skolan hade vi en del lektioner, som var helt okej. Det bästa var att jag inte hade någon mattelektion i slutet av dagen, så jag slutade fem över halv två, vilket jag kommer fortsätta göra varje fredag, eftersom mattelektionen ligger på onsdags morgonar i stället. Jag och Stefan drog till Sundbyberg. Jämfört med vart jag bor är det centralt, nära till det mesta. Väl där testade jag för första gången nýa nintendokolsollen, Wii. Så sjukt roligt, hade jag en sån skulle jag bli beroende direkt! När vi hade testat klart stack vi ut och åkte pulka! Det var så sjukt roligt, jag tror vi trotsade döden några gånger, i alla fall kändes det så när vi åkte över ett STORT gupp.

Inför helgen har jag inga direkta planer, jag ska ta det lugnt och sova. Det känns som det kan behövas.

I går var en skitdag. Jag måste få ur mig det. Jag han med mitt tåg fint på morgonen. När jag kommer fram till bussen visar det sig att den har gått, så antingen går jag till skolan och kommer i tid (rejält svettig) eller så tar jag bussen och kommer sent. Eftersom jag hade matteprov första lektionen kändes det som en bra idé att gå, så jag börjar traska i snabbt tempo. Väl framme, mycket svettig eftersom jag gick fort, kommer jag i tid till matten och provet går käpprätt åt helsike. Det var på ekvationer, som jag brukar kunna bra, men det gick bara inte. Jag har aldrig varit med om det förut. När jag kom ut ifrån klassrummet visade det sig att det var många fler än jag som hade haft problem där inne. En aning sur på min lärare som kan gå igenom jättelätta saker man lärde sig i högstadiet i en halvtimme men struntar i att prata om VG och MVG uppgifter....

Resten av dagen flöt på bra, som tur var hade vi ensemble lektionen efter och jag spelade piano och sjöng. Jättekul hade vi. Nu jobbar vi på en låt som heter "pick up the pieces" en instrumental låt som jag gillar skarpt. Vi har också börjat fräscha upp en del gamla låtar eftersom familjekoncerten närmar sig med stormsteg och de ska få se allt gamalt vi har gjort också. Den låt vi körde igår heter "Television eyes". En tung blues som jag spelar piano på. Sjukt bra drag i den, verkligen!

jag saknar dig så sjukt mycket, kom hem snart!!!

Ha det bäst alla!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0