Veckan som varit

Hej människor.

Detta har varit en rätt tuff vecka,
i alla fall för oss som har musik i min skola. Låt mig förklara:
I måndags hade vi engelskaprov, på 6 olika böckers handling... såååå meningsfullt, men i alla fall. Ååååå så irriterande, vår käääära lärare som vi älskar sååå mycket (OBS ironin) gav oss pluggpapprerna till provet i fredags, så det blev ingen slapp-helg här inte, nej plugga engelska var det man förväntades göra! grrrr

Men i vilket fall som helst gick provet helt okej, och måndagen var avklarad. I tisdags var det först en sam-redovisning på fem minuter om GHB och därefter gårep inför luciatåget. Vi höll på från halv ett till klockan tre, missade en del av skolan :)

I onsdags var det upp klockan sex som gällde, vi skulle vara i skolan halv åtta. När jag kom till skolan sjöng vi upp, bytte om och sedan var det bara och köra. Luciatågen gick väldans bra tycker jag, även om jag och många andra var väldigt trötta i det sista, det fjärde, eftersom vi hade varit uppe sen sex minst och gjort fyra luciatåg med bara tio minuters rast emellan. Men det gick bra, och var väldigt kul. Lite skillnad mot luciatågen i min gamla skola hehe... Resten av onsdagen var vi alla väldigt trötta. En kille lyckades somna på en bänk och vakna en timme senare haha. Bra jobb Rasmus :D Två andra killar somnade så sött på historian när vi tittade på film :P men det är väl så det ska vara på lucia :)

I torsdagst var det skriftligt historia läxförhör som typ var som ett prov.... men i vilket fall som helst gick det bra och på kvällen var det julkoncerten som gällde. Klockan sju smällde det! Först var det luciatåg, sedan snabbt byta om och titta på de olika ensembarna/banden som spelade. Efter kaffepausen var det vår tur. Vi spelade en låt som heter "Bossanova". Jag spelade piano. Enligt de som tittade lät det bra, och det var kul :D:D

Idag så var det geografiredovisning om plattornas rörelser och varför kontinenterna rör sig som stod på tapeten. Redovisningen gick bra, tror jag, och veckan tog slut. Mycket skönt att ha gjort engelskan, geografin och samhällskunskapen, nu har jag ingenting annat att tänka på fram till lovet, utan det är bara o slappa :D feting najs.

men men, vi får se hur det blir med denna julen...

God jul alla och ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0