Vaddå flyktbeteende?

Ja, jag känner att jag flyr väldigt mycket nu, det finns en miljon saker jag borde sitta och göra nu, men i stället sitter jag här. Filosofiprovet i morgon är väl det som är närmast förestående, men ja, jag har läst igenom det en och en halv gång, och jag tror att jag kan det. Jag ska läsa det en till gång, sedan får det räcka! Det är inte det att jag inte tycker att det är intressant, det är bara det att det är så tråkigt att sitta och titta i boken när det finns så mycket andra, roligare saker att göra!

Idag var ett helt gäng olika universitet och högskolor i skolan och försökte få oss att söka till just deras skola. När jag gick därifrån, som vanligt mer förvirrad efter än vad jag var innan, såg jag att både Jenny och Filippa hade fått jättecoola, funktionella pennor från Södertörns högskola. De var liksom kombinderad post-it lapp och överstrykningspenna. Jag kanske lägger upp en bild senare, men för att återgå till historian så gick jag självklart till Södertörn-bordet för att prata med dem och se om jag också kunde få en fin penna. Efter att ha diskuterat lite kurser så ledde jag in samtalet på pennan och de sa att pennorna var slut. Jag blev besviken såklart, och spelade lite på det (på ett skämtsamt sätt) och så helt plötsligt säger killen (som är SÖT) att jag kan få hans penna om jag vill!

Jag vet att jag är jättefånig, men jag blev riktigt glad över det, han var så snäll! Så, ja, det gjorde min dag, mer eller mindre eftersom att resten av dagen inte var så mycket att hurra för, förutom kanske franskan där jag, Erik och Emilia hade det trevligt när vi pluggade på konjunktiv....

Så, nu borde jag gå tillbaka till läxböckerna!
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0