Snöfall, presenter och rallybrudar

När jag verkligen trodde att den sista snön fallit, och att våren äntligen var här, vad händer då? Jo, det börjar snöa! Ibland blir jag lite trött på detta land och dess väder! Och vad hände med den globala uppvärmningen? Den märks då inte av speciellt mycket här...

Min oflantligt intressanta dag, som ni alla läsare såklart är här för att läsa om. Jo, jag sov, jag vaknade, jag städade mitt rum, eller städa är kanske att ta i, men jag plockade undan alla grejer som bara låg slängda överallt. Sedan åt jag lunch, och bestämde mig för att införskaffa en present till Charlotte som ju blir 18 på torsdag! Dock verkade alla i hela världen vara upptagna med sina liv idag, så det slutade med att jag åkte in till stan själv. Det var ganska skönt ändå, att vara själv. Ibland kan jag känna att jag tvingar mina stackars kompisar följa med mig till ställen de egentligen inte vill gå till, bara för att jag vill dit och hitta någonting, så det har sina fördelar att gå ensam också, även om det är mycket roligare att gå tillsammans med någon!

Jag hittade i alla fall fina presenter till Karlotta, och dessutom en muffin, en rengörande kräm och thé till migsjälv. En riktigt lyckad dag! Jag återupptäckte dessutom en H&M som jag tror att jag inte varit inne på sedan i högstadiet, alltså på tre år... och ändå ligger den inte så långt från de affärer där jag brukar vara... så det ka bli. I vilket fall som helst ska jag gå dit snart igen, när jag känner att jag har lite pengar att sätta sprätt på!

Väl hemma igen åt jag middag och nu har jag precis tittat på "Rallybrudar", som faktiskt är en charmig film, måste jag säga. Jag tyckte om den, men så är jag som jag är också!
 


Så, nu ska jag göra någonting vettigt.... kanske.
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0