2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag tog körkort, tentade av en kurs, lyckades skaffa mig ett jobb, var i frankrike för första gången, kände på en gravid mage, var på min första jobbintervju, reste ensam med en kompis och var involverad i ett par utbyten. 2008 var, kort sagt, ett år så jag gjorde många nya roliga saker!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade några...

 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaaa! Grattis Emma!

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, det kan jag inte påstå.

5.Vilka länder besökte du?
Frankrike, Thailand (om det räknas, kom hem den 8 januari 2008)

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, haha, det finns ju alltid saker som man vill ha, men en pojkvän skulle ju inte vara helt fel haha.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
19 november, då tog jag körkort
8 augusti, då fyllde jag 18
24 december, det var en av de bästa jularna någonsin
för att bara nämna några datum, det finns fler!

8. Vad var din största framgång 2008?

Att jag fick MVG på matte c prövningen, att jag fick två jobb och att jag klarade körkortet!

9. Största misstaget?
Att jag stressade upp mig för mycket över saker som inte var särskillt relevanta. Jag tog inte så bra hand om de jag tycker om som jag hade velat.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jag har både varit sjuk och skadat mig, men inte speciellt allvarligt. "Skadan" som var störst var nog det gigantiska blåmärket som jag fick när jag skulle ta tåget upp till mina kusiner. Vi var på perrongen och av någon anledning var jag jättetrött så när jag skulle kilva på tåget missbedömde jag avståndet till tågvagnen och halkade ner med hela mig emellan tåget och perrongen (lika glamorös och smidig som alltid) och slog i knäet ordentligt saomtidigt som jag skrapade det. Blåmärket som jag fick stod verkligen ut och ändrade färg ett antal gånger. Det är fórtfarande inte helt borta...

11. Bästa köpet?

Jag vet inte, min kamera måste det bli, den överlevde att bli tappad i vatten!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet inte...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Resorna, de nya vännerna och de gamla. Att klara körkortet var ju också ett riktigt glädjeämne, och sommaren :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
I kissed a girl - Ketie Perry

I'm yours - Jason Mraz

O, fortuna - Carl Orff

Det är alla jag kan komma på nu, men det finns måååånga fler!

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag hoppas gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Vad svåra frågor! Men okej, kanske tagit mig mer tid till kompisar och intressen. Tittat på OS, det känns verkligen som att jag inte såg några av de "historiska" ögonblicken...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat upp mig över saker som jag faktiskt inte kan göra någonting åt, i stället för att bara göra det bästa av situationen.

18. Hur tillbringade du jul?
Jag var hos mina kusiner i Näsland, gick tomte, åt sjuka mängder mat, åt godis, fick fina julklappar och åkte spark!

19. Blev du kär i år?
Ja, det skulle man kunna säga.

20. Favoritprogram på TV?
Heroes! Gossip Girl, House, Parlamentet, Idol och melodifestivalen...

21. Bästa boken du läste i år?
Twilight, Vindens skugga.

22. Största musikaliska upptäckten?
Apocalyptica, de är så coola. Hade ingen aning om att de existerade innan Erik tipsade mig :)

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En klocka och en mobiltelefon.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Jag kommer inte ihåg, någon bok kanske?

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Var uppe hos kusinerna i Näsland, åt på restaurang.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, det finns det ju alltid, men året överlag har varit bra tycker jag, även om det verkligen gått upp och ner så är jag ingenting jag kan komma på som jag hade kunnat påverka som hade gjort året bättre. Mer sol på sommaren i Sverige hade ju inte varit helt fel, men det är ju ingenting man kan göra någonting åt.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Kläder eller hur jag är? Klädstilen har väl varit ovanligt mycket svart. Sköna kläder har jag satsat på, och gärna lite udda, men inte för mycket. Inte så uringat utan hellre att de visar mycket rygg eller sitter lite lösare. Mycket jeans har det blivit, främst stuprör, men också mycket leggings i roliga färger. 

Beteendemässigt har jag i år kanske varit lite surare än vanligt, i alla fall under hösten, vilket också har sina orsaker. Men jag har också varit glad, väldigt glad, och verkligen försökt njuta av tiden som är kvar i skolan eftersom att jag vet att även om det är ganska mycket pest just nu så kommer jag verkligen att sakna skolan när jag springer ut den 5 juni.


28. Vad fick dig att må bra?
Kompisarna, framgångarna, resorna, familjen!

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Robert Pattinson i Twilight, såklart, och Robin B, inte att förglömma!

30. Vem saknade du?
ingen direkt, under sommaren saknade jag de kompisar jag inte umgicks med, men annars ingen speciellt jättestor saknad efter någon.

31. De bästa nya människorna du träffade?

Frankrikegänget tar en solklar förstaplats, tänk om jag inte lärt känne dem!!??! Annars alla människor jag träffade I Cannes, och fransoserna som var här, och Kristine från Lettland såklart!

 

År 2009 ska jag....

- Överleva våren
- avsluta projektarbetet
- resa massor, förhoppningsvis
- jobba
- fortsätta att träna regelbundet
- gå på många skivor
- njuta av livet

Listan kommer från Jennifers blogg :)

Det var allt från mig!
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0