Jobba, plugga, äta, sova...

...ja, så skulle man kunna sammanfatta min vecka, men den har varit rolig! I måndags träffade jag för första gången Oscar, min elev som jag ska hjälpa med franskan. Eftersom att allt som jag hjälper honom med är privat etc.etc så kan jag inte skriva för mycket om det här, men jag kan säga att det var lärorikt och en aning förvirrande sådär första gången.

I tisdags jobbade jag på sportex
. Det kändes inte så länge sedan jag hade jobbat senast, men när jag började tänka efter så var det ju en månad sedan...! Det gick i alla fall, det var väldigt lugnt i butiken och jag hann gå igenom massa viktiga saker med min chef.

I går var jag hemma hos Oscar igen
, denna gången kändes det lite lättare, och jag hade bättre koll på vad jag skulle göra, förhoppningsvis fortsätter det att gå så lätt.

Idag har jag varit ledig,
men inte egentligen. Jag och Camilla, en tjej i klassen, åkte in till stan efter skolan för att betala det sista till vårt studentflak, skriva kontrakt, och få den sista informationen. Så nu är det nästan färdigfixat vilket känns väldigt, väldigt skönt.

Vad har mer hänt sedan i söndags?
Jo, Jennifer har åkt till La France och i morgon fyller flickebarnet 19! (om hon nu fortfarande kan kallas för flickebarn??) Jag har haft en del grejer i skolan, och nu borde jag verkligen göra någonting på mitt projektarbete så att jag kan skriva att jag gjort någonting i min loggbok....

Jag är så glad över att jag valde att ha sångundervisning i skolan i stället för piano. Även om lektionerna skrämmer slag på mig så lär jag mig massor, och mitt självförtroende för min röst har nog aldrig varit bättre (men dock är det fortfarande ganska skört... ) Jag hade lektion idag, och ja, även om jag inte riktgit vet vad det är jag gör så är det någonting som jag gör som är bra. Det är ju bra i alla fall!

Nu ska jag plugga....
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0