En trappa som går upp går också ner!

Japps, en trappa som går upp går också ner, det är några sanna ord som kommer från en låt med samma titel. Jag ska se om jag kan hitta den på you-tube....
Den verkade inte finnas, men bra är den!

Veckan som gått har varit väldigt blandad. Vi har lite nya ämnen, typ svenska C, som är jätteroliga, och så lite andra som inte känns fullt så motiverade. Veckans bästa dag måste ändå ha varit onsdagen! Det kändes som att allt liksom föll på plats. Härligt var det.

Igår var också en välidigt bra dag. Jag hade sovmorgon eftersom att franskan var inställd, och sånt är ju alltid skönt. Efter skolan bar det av till stan, jag, Helena, Charlotte och Johanna skulle se filmen "i taket lyser stjärnorna" som egentligen har premiär idag, en förhandsvisning alltså! Riktigt bra var den, men som så många andra ungdomsfilmer var den något överdriven. Delar av filmen var väldigt trogna boken, medans andra delar var helt påhittade av filmskaparna, men trots det tycker jag verkligen att det var en jättebra film!

Efter biobesöket tog vi en fika på ett mysigt café i närheten av östermalms tunnelbanestation. Bara för att jag skriver om det här så kommer jag självkklart inte på namnet på stället, men mysigt var det i alla fall. Vid 10 var jag hemma igen, eftersom att det var skoldag dagen efter som dessutom innehöll ett prov...

I morgon ska jag på spelning
. Det är "Stowned" som spelar, vilket betyder Anders, Dennis och Gabriel i min klass, plus två killar till, Stéphan och Affe. Det ska bli kul!!!

Flera andra roliga saker har hänt denna vecka
, men jag känner att jag inte kan skriva dem här, så jag säger bara såhär: Jag är riktigt glad över att jag pratade med en viss person!

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0