Fredagen den 13:e

Otursdag nummer ett, om man är skrockfull. Dagen var dock lite av en besvikelse eftersom att jag varken lyckades ramla, missa tåget (eller bussen) och faktiskt hade en bra dag förutom en sak....

Jag kom till skolan i morse i tron om att allt jag skulle behöva göra denna dag var att titta på teatrarnas föreställning. Men icke sa nicke. Vår musikteorilärare fick för sig att vi inte alls kunde ställa in lektionen, som vi fått höra att vi skulle göra ett bra tag, utan att vi musikare skulle tvingas missa premiären av föreställningen och i stället se den på måndag. Så i stället för att se en fantastiska underhållande pjäs var vi fast i musiksalen med en 80 minuter lång teorilektion...kul.

När vi slutat ville jag och Marta gå till fotolabbet. Jag ville gå dit för att leka med mina negativ som Robert fixat till mig. Jag vet inte om jag berättat detta, men för två veckor sedan rensade mina föräldrar kylen, vilket resulterade i att de hittade två gamla svartvita filmrullar. Jag bestämde mig för att leka med dem, och bad därefter min mentor Robert framkalla dem till negativ. Det gick ganska bra att fixa fram kopior av dem på fotopapper, jag fick in någon slags teknik efter ett tag, och det var riktigt kul, måste jag säga! Några av bilderna var fina, dessutom, så jag blev jätteglad!

När vi lekt klart i fotolabbet så åkte jag, Malte, Marta, Charlotte och Filippa in till stan. Vi hade bestämt med några andra att vi skulle äta middag på en japansk restaurang vid 5, så fram tills dess skulle vi speldera tiden tittandes på skor, bland annat.


Vid 5 mötte vi upp Helena utanför Hard Rock Café och så gick vi tillsammans till restaurangen där David, Emma och Gustav väntade på oss. Maten var jättegod och det var en väldans mysig middag :) Efter middagen gick vi och fikade, och sedan åkte vi hem.

Nu sitter jag bara här och vet inte riktigt vad jag ska göra, jag ska hämta upp Camilla i Visinge vid halv ett, så fram tills dess ska jag hålla mig vaken :P



Sushi är gott, även fast det är rå fisk!

Folk hävdar att sushi är äckligt och använder då argumentet "men det är ju rå fisk!" Ja det är det, tänker jag då, men tycker man då om röda godisar, typ zoo-apor? För i dem är det faktiskt löss, är det inte lite småäckligt att äta löss också? Eller godis med gelatin i? Det består ju av avkok från grisben, hur ofräscht är inte det? Min poäng är att så länge det smakar bra så behöver man egentligen inte bry sig om vad det är... även fast det kanske är lite svårt!

Nu ska jag iväg till Visinge, vi ses!
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer
Postat av: Stina

Sushi äger! Jag tror nästan att det är min favoriträtt :) och ja.. även folk som inte ens smakat brukar säga att det inte gjort det bara för att det är äckligt - det är ju faktiskt rå fisk :P

2009-02-16 @ 15:07:48
URL: http://stiinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0