Snöstorm!

På riktigt. Det var snöstorm när jag cyklade ut till rundan idag. Det kändes ungefär som att försöka åka skidor i motvind uppe på kalflället. Enda skillnaden var att jag satt på en cykel och inte hade skidglasögon på mig. Nästan. Det var en spännaden upplevelse. Det var inte plogat någonstans i hela vasastan, med undantag från cirka 10 meter på Torsgatan. Halelujah för de 10 metrarna!

Det var fysiskt omöjligt att cykla, sundtals. Så fort man satte sig på cykeln och försökte trampa så glet bakhjulet runt ett varv utan att få fäste någonstans och så vinglade man åt sidan. Det var en spännande dag. Stundtals gick det att cykla. Men på hela rundan lyckades jag inte cykla en enda gång. jag pulsade, på riktigt, fram genom 40 cm snö, iklädd löparskor. Jag skojar inte när jag säger att mina strumpor gick att krama vatten ur när jag kom in. Trots all snö så var det inte så farligt, egentligen. Jag frös inte. Jag överlevde. Jag ramlade inte och bäst av allt, jag lyckades skratta åt mig själv när jag kom in från rundan. Nu hoppas jag att de plogar tills imorgon. Annars kan det bli kul att försöka ta sig till Rörstrandsgatan....(där ska jag dela, distriktet ligger längts bort från kontoret av alla distrikt)

Nu har jag skottat infarten fri från snö!

Igår bokade pappa biljetter till Frankrike! 15 januari bär det av!

//Amanda


Kommentarer
Postat av: Miriam

Jag gick hemifrån till brevlådan i altorp idag och hem igen, när det snöade som värst. Då tänkte jag på dig och höll tummarna :)



Oooh, goodie! får norpa den och passa på att öppna många burkar :P

2009-12-17 @ 20:03:55
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0