Höstlov!

Första officiella höstlovsdagen idag, och det är galet vad skönt det är med lov! Sovar hur länge man vill, göra vad man vill, slippa alla måsten (i alla fall i viss mån) och bara ta det lugnt, det är verkligen välbehövligt!

Idag har jag haft roddträning med skolans roddlag, riktigt kul var det. Vi har inte börjat ro i åttan än, som vi ska ro på tävlingen, utan håller på att öva oss i mindre båtar, så idag hade vi fyran och två singlar i vattnet. Först r odde jag en singelbåt, som tydligen också kallas "cp-båten" för att den är osänkbar, fråga mig inte varför. Båten var i vilket fall som helst inte alls så lättrodd som jag trott, det var helt annorlunda mot att ro en vanlig roddbåt, men det var roligt också! Efter en timme så bytte vi så då fick jag ro i fyran! Jag måste säga att jag föredrar att sitta fler i båten och ri samtidigt än att sitta ensam med en passagerare. Jag är väl helt enkelt mer av en lagsportare.

Det är sådana båtar vi ska ro snart....

Innan rodden var jag faktiskt ute på en löprunda, riktigt skönt att röra på sig ordentligt, jag har varit lite slarvig med träningen den här veckan, vilket märktes eftersom jag hade alldeles för mycket energi över i kroppen för att kunna somna....

Lite mattepluggande blev det också, jag hatar att säga det, men det behövs verkligen. Ska jag klara tentan om två veckor så vill det till att jag pluggar, ordentligt.

Jag är grymt medveten om att min blogg är riktigt tråkig att titta på, så jag försöker lära mig hur jag ska få den ltie snyggare, förhoppningsvis är designen snyggare i slutet på veckan!

Det var allt jag hade på hjärtat för den här gången, vi hörs!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0