Helgen

Nu slår jag alla rekord och skriver två dagar på raken....

Igår blev det utgång med Jennifer och Maja, för att fira Majas 18årsdag. Vi träffades på Näsbyparks tågstation, och var taggade till tänderna, de båda blondinerna var lite roliga och allt var asnajs, på tåget träffar vi vår gamla mentor från högstadiet och det var bara jättekonstigt.... kan inte förklara varför men...

Inne i stan var det GALET mycket folk, lönelördag säger väl det mesta och när vi kommer fram till "fellows" är det en jäääättekö, som vi ställer oss i och börjar köa, resten av gänget vi skulle ut med är redan där inne, och köandet börjar. Efter en timme kommer vi äntligen fram till dörrvakterna som efter mycket om och men lyckas klämma ur sig att åldersgränsen är 20 just nu. Vi protesterar, och säger att kompisarna där inne är 18, de säger att de inte bryr sig och sjasar iväg oss. Vi hade köat i en timme, EN TIMME för att få komma in, och dessutom var det Majas födelsedag, vad är det för sätt!?!?

Jag tycker det är så fruktansvärt dåligt hur dörrvakter beter sig, visst de kanske har det lite jobbigt med bråkiga kögäster, men de allra flesta är bara partysugna ungdomar som ska ut, vad är det som hindrar dem från att vara lite trevliga? Vem är det som säger att det är deras rätt att bestämma vilka som får komma in och inte? Vilka som sållas ut och inte? Vad ger dem den rätten? Jag förstår ingenting, vissa ställen är verkligen diskrimminerande, är man inte tillräckligt hipp, då kommer man inte in, punkt slut. I och för sig kan det ju ha varit så igår att åldersgränsen faktiskt var 20 år, men det är många andra ställen som kör på utsållningstaktiken, så varför skulle inte "fellows" göra detsamma?

I vilket fall som helst så försvann all vårt partysug efter de bitchiga dörrvakterna och vi bestämde oss för att gå till espressohouse, som hade stängt. Då får Jennifer den brillianta idéen att gå förbil Scandic hotel där idolerna bor (ja, jag är töntig) för att se om de kanske sitter där, och när vi går som långsammast förbi fönstret, vilka sitter där, vid ett fönsterbord om inte hela idolgänget? Jag blev helt till mig, (som sagt jag är töntig, men det bjuder jag på) och så var min dag räddad!

Efter den lilla energikicken gick vi till Café 60 och fikade och pratade tills de stängde och det var verkligen jättemysigt!

Idag har jag tittat när Astrid uppträdde, jag har kört till IKEA med päronen, jag körde hem från IKEA och så har jag pluggat lite matte... efter 10 november slipper jag matte, förevigt, förhoppningsvis!!!!

Tills vi ses igen, ha det bra!

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Jäniför

haha, ja då var den dagen räddad liksom ;)



fortsätt blogga :D

2008-10-27 @ 13:17:58
URL: http://sporroong.blogg.se/
Postat av: Amunda

Ja den var ju det :D

2008-10-27 @ 23:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0