Språkpolis

Var just inne i en annan persons blogg, men jag kunde inte fortsätta läsa, jag blev så frustrerad av det våldtagna, svenska språket. Jag är verkligen en riktig språkpolis...

I bloggar ska man kanske skriva med talspråk
, precis som man gör på t.ex msn eller facebook? Det är egentligen inte talspråket jag stör mig på utan alla särskrivningar, syftningsfel, grammatiska fel och så vidare. Skum-tomte, kassa-apparater, lång-hårig sjuk-sköterska, listan kan göras lång med tokiga särskrivningar. Ska det egentligen vara så svårt? Det finns endast en regel: skriv inte isär sammansatta ord!

Förlåt för att jag retar upp mig på så fåniga saker,
men ja, jag behövde helt enkelt skriva av mig lite...

vi ses!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0