Fredag!!

Nu är det helg! Härliga tider! AC klarade sin mattetenta och livet känns allmänt bra just nu. Lite hungrig, men det kommer det snart att bli ändring på. Vi har beställt pizza!

Dagen då, jo det var en kort dag, endast tre lektioner. Engelskan var ganska händelselös, som vanligt. På musiken visade det sig att Staffan inte var där, och att vi skulle gå och titta på en koncert i Aulan. "Jaha" tänkte vi, och gick dit. Killen som spelade, som för övrigt också hette Staffan, var helt galet bra! Han spelade piano, och improviserade efter teman. Så vi sa åt honom att improvisera efter "Lilla snigel melodin". Då gjorde han det i olika klassiska gubbars stilar. Lilla Snigel i Mozart-tappning, eller varför inte i Chopin-tappning? Helt galet var det i alla fall. Fingrarna på honom gick som små jag vet inte vad, och allt var helt improviserat. Jag blev riktigt imponerad, behöver jag kanske inte tillägga.

Eftersom att Ylva var sjuk
, stackarn, så hade jag inså (sångundervisning) också. Det gick faktiskt bra, för ovanlighetens skull. Annelie sa att jag hade en fin röst (hoppar upp och ned av glädje!!)!!! Så jag är nöjd och glad.

Nu har jag precis varit på jobbintervju hos Sportex. Förhoppningsvis får jag jobbet, jag får besked antingen i slutet på nästa vecka eller i början på nästnästa. Hoppashoppashoppas.

Ikväll är det spelning som gäller

And that's all for now

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa det skulle vara bra! jag har bara verkligen inte haft tid att komma och hämta dem.. =/ får försöka komma förbi imorrn!

2008-11-30 @ 22:09:24
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0