Bio!

Igår vad jag på bio, som jag skrev att jag skulle tidigare. Det blev Patrik 1,5 som vi såg, och den var verkligen jättebra. Det var länge sedan jag såg en film som berörde mig så mycket utan att jag börajde må dåligt efterråt. En riktig måbra film skulle jag vilja kalla det. Alla borde se den!


Innan bion var jag i skolan, jag hade bland annat projekthandledarmöte vilket skrämde mig lite. Min projekthandledare berättade nämligen att skolan skulle ha personalfest på kvällen, och hon skulle ha på sig leopardfärgade strumpbyxor, stövlar, hotpants och lila peruk. Temat skulle tydligen vara rock'n'roll. Jag kände mer att jag verkligen inte ville veta hur mina lärare ser ut i det temat, när de festar... hoppas de fick en rolig kväll i alla fall.

Efter skolan åkte jag, Marta och Carlotte in till stan. Vi gick runt lite och gjorde våra ärenden och tillslut hamnade vi i kungshallen där vi satte oss och väntade på att bli hungriga. Vi åt, pratade och hade det allmänt mysigt. Efter maten lämnade vi av Marta vid tunnelbanan och jag och Charlotte gick för att köpa godis, mums!

Bion var, som sagt, jättebra, och efter filmen kände ingen av oss för att åka hem, så vi gick till espressohous på stureplan för att fika. Det var verkligen jättemysigt och vi tog igen mycket prat, härligt! Vid elva drog vi oss hemåt igen, och jag träffade ett par näsbyparkare på östra station, så jag fick sällskap hela vägen hem vilket alltid är trevligt.

Idag har jag egentligen inte gjort så mycket
. Jag sov länge, körde lite bil, åkte till täby centrum och nu på kvällen är jag barnvakt åt lillasyster Astrid, som förövrigt sover så sött nu. Jag har övat lite på min sångläxa också, och verkligen bara njuter av att slippa behöva sitta med näsan i antingen en mattebok eller en körkortsbok. Galet skönt!

Det var nog allt jag ville säga (inte så mycket vettigt...)

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0