Mars

Nu var det länge sedan jag skrev som vanligt... Gud, det här det bloggande verkar inte vara min grej rikgitg...

I vilket fall som helst är det massor med saker som har hänt på senaste tiden vilket är jäteroligt. Jag har varit i Frankrike med skolan i en vecka. Det var hur kul som helst. Jag bodde hos en Fransk familj som bestod av en mamma, en pappa, två småbrorsor och så Barbara, som var född 91. Alla var jättesnälla och engagerade sig verkligen i mig. Eftersom det var första gången jag var i Frankrike var de antagligen måna om att jag skulle få ett gott första intryck av Frankrike och det fick jag verkligen. Barbara ska komma hit också, eftersom det var ett så kallat utbyte så hon kommer hit på fredag. Jag ser verkligen fram emot att få visa henne Sverige och Stockholm.

I skolan har vi sådär jobbigt mycket igen, vilket inte är speciellt kul, men jag antar att man bara får leva med det. Vi tog upp precis innan jul att situationen för oss hade blivit ohållbar eftersom vi hade så sjukt mycket plugg. Detta gick upp ända till programchefen som lovade att det inte skulle bli såhär igen, att lärarna skulle kommunicera bättre med varandra. Men icke då. Början av terminen såg lovande ut, men nu är vi uppe i samma sinnessjuka nivå igen som vi var på innan lovet...

Jag ska egentligen inte gnälla, trots allt går jag ju andra året och det ska ju vara värst, men någon måtta får det väl ändå vara?

Vad mer har hänt? Nu är det helg och det är skönt. I morgon kommer Vendela hit, henne har jag kännt sedan hon föddes och vi har varit vänner precis lika länge, även om det har varit lite si och så med hur ofta vi har träffats så vi ändå alltid trevligt tillsammans, hon jag och min syster Camilla. Våra föräldrar ska ut på någon middag eller liknande så då ska vi vara här och hålla ett öga på Astrid samtidigt som vi har det allmänt mysigt.

På söndag verkar det som att vi ska till Västerås och titta på den nya båten! Vi har tittat på båt i säkert fem år nu, och i vintras dök det äntligen upp en båt som passade oss och nu ska jag få se det lilla underverket! Dett blir säkert trevligt. Senare på dagen ska jag träffa Charlotte också, tror jag.

146605-6

Och så slutligen idag, vad har jag gjort? Jo, jag har skrivit matteprov i två timmar, som jag trpr gick skapligt. När jag tänker tanken att detta kanske var mitt näst sista mattsprov någonsin blir jag alldeles glad. Härligt att inte ha någon matte i trean! Efter matteprovet var det musik som gällde. Det gick inte sådär jättebra eftersom jag var helt slut i skallen efter provet, men efter omständigheterna var det ändå en helt acceptabel lektion. Efter skolan gick jag, Charlotte och Karin till Mörby centrum för att fika. Espressohouses Chailatte är verkligen jättegod! Vid fem cyklade jag hem igen eftersom jag och Camilla skulle äta middag tillsammans. Nu i kväll har jag bara tagit det lugnt, tittat lite på tv, ätit godis och bakat scones. Det är verkligen supergott och enkelt att göra.

Nu blev detta ett jättelångt inlägg som kompensation för att jag inte skriver så regelbundet. Jag ska kanske ändra på det, vi får se!

Ha det bra!!

//Amanda  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0